Nákladní vlaky z Kyselky ušetřily českým silnicím jízdu téměř 23.000 kamionů
Skupina Mattoni 1873 vypravila z výrobního závodu v Kyselce jubilejní 800. nákladní vlak s nealkoholickými nápoji na 470 kilometrů dlouhou trasu do distribučního centra na Moravě. Osm set vlakových souprav od roku 2012 nahradilo jízdu více než 22.800 kamionů a ušetřilo přes 9200 tun CO2.
Železniční přeprava nápojů z Kyselky u Karlových Varů do distribučního skladu společnosti v Mostkovicích u Prostějova probíhá od léta 2012, kdy Mattoni 1873 na své náklady obnovila vlečku z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, kterou nechal zbudovat zakladatel společnosti Heinrich Mattoni. Od obnovení provozu bylo vlakem přepraveno 752.447 palet s nápoji, mezi které patří např. minerální vody Mattoni či Magnesia, kojenecká voda Aquila, značkové nápoje Schweppes či Granini a sirupy Yo. Od spuštění plechovkové linky v Kyselce na podzim 2022 cestují vlakem na Moravu i plechovky s Mattoni a nápoji z licenčního portfolia PepsiCo.
Využívání vlakové dopravy u rychloobrátkového zboží v objemu, v jakém ho realizuje Mattoni 1873, je v podmínkách České republiky ojedinělé. I přes množství komplikací, které přeprava po železnici přináší, a přes rostoucí náklady na tuto formu přeprav, chce nápojářská skupina tyto přepravy dále rozvíjet. Důkazem jsou i přepravy z dalšího výrobního závodu společnosti v Praze-Hloubětíně, odkud každý týden vyjíždí vlak s celkovou kapacitou 25 velkoobjemových železničních vozů, které nahrazují jízdu
50 kamionů do distribučního skladu v maďarském Kecskemétu.
Jak Mattoni 1873 uvádí, využívání nákladní železniční dopravy je součástí snahy společnosti o udržitelné a ekologické podnikání. To zahrnuje i zavedení zálohového systému na nápojové PET lahve a plechovky, což podle firmy nastartuje cirkulární oběh materiálu z těchto dosud jednocestných nápojových obalů.