Firmy Orea Hotels a HP Tronic získaly cenu EDIZone 2023 za šíření digitalizace v gastronomii
Porota ceny EDIZone letos už potřinácté ocenila nejzajímavější české projekty v oblasti digitalizace obchodních a logistických procesů. První místo si odnesla síť hotelů Orea Hotels a firma HP Tronic za zavedení elektronické výměny dokladů v gastronomii. Do úzkého výběru se probojoval také e-shop Muziker a dodavatel cukrovinek Mondelēz.
Odborný informační portál EDIZone.cz každoročně oceňuje firmy s inovativním přístupem k digitalizaci a automatizaci obchodních a logistických procesů. V posledních letech si cenu pravidelně odnáší firmy a instituce, které zároveň přispívají k popularizaci těchto řešení na nových trzích nebo směrem k širší veřejnosti.
Hlavní cena pro průkopníky EDI komunikace v gastronomii
Mezi letošní vítěze patří dvojice firem, které zavedením EDI přispěly k rozšíření digitalizace obchodních dokladů v gastronomii a hotelnictví. Jednou z nich je síť hotelů a resortů Orea Hotels. „Naší hlavní motivací pro zavedení elektronické výměny dokladů bylo zlepšení kvality služeb. Zaměstnanci neztrácejí čas s administrativou a mohou se více věnovat hostům,“ říká Pavel Jenč, IT Manager z Orea Hotels.
Cenu obdržela také firma HP Tronic, která kromě sítě prodejen s elektronikou Datart provozuje i ubytovací a gastronomická zařízení. „Uvědomili jsme si, že stejné výhody, které tyto technologie přináší našemu hlavnímu byznysu s elektronikou, můžeme uplatnit i pro ubytovací a gastro provozy. Velká část našich dodavatelů již EDI používá, takže jsme si elektronické doklady začali vyměňovat rychle,“ říká Alena Dujková, vedoucí projektu implementace EDI v HP Tronic.
Mezi finalisty je e-shop i výrobce cukrovinek
Do finále ceny EDIZone se probojoval také e-shop s volnočasovým zbožím Muziker, který rovněž zavedl digitální výměnu dokladů přes EDI. Porotci ocenili, že e-shop ušetřil 80 hodin administrativy měsíčně hned poté, co si začal vyměňovat EDI doklady jen s desetinou lokálních dodavatelů.
„Snažíme se digitalizovat a automatizovat všechny procesy, které vyhodnotíme jako repetetivní a lze je delegovat na stroje. Proto jsme věděli, že je pro nás zavedení EDI nevyhnutelný krok,“ říká Izabela Prokopiusová, Purchase Team Leader v Muzikeru.
Druhým finalistou se stala česká divize výrobce cukrovinek Mondelēz. U poroty uspěla tím, že dosáhla téměř kompletní automatizace zpracování objednávek – prostřednictvím EDI chodí do Mondelēzu objednávky od 96 % dodavatelů. Zvládli to díky technologii, která převádí objednávky z PDF formátu do EDI. Díky tomu Mondelēz nemusí údaje z objednávek ručně přepisovat do svého systému.
Ceny EDIZone uděluje portál každoročně koncem roku a partnerem jsou oborová periodika Systémy Logistiky a Zboží&Prodej od vydavatelství Atoz Group.