Ve skladu firmy el nino parfum v Nové Pace nasadili systém AutoStore
Společnost el nino parfum se rozhodla v Nové Pace postavit halu pro kosmetické zboží. Součástí skladu, z něhož distribuuje výrobky nejen po České republice, ale také na Slovensko, do Polska, Rumunska i dalších evropských zemí, je robotický skladovací systém AutoStore. V novopackém skladu toto řešení implementovala společnost Element Logic a řídí jej digitalizační platforma Aimtec DCIx. Hlavním impulsem pro realizaci projektu bylo nahrazení manuální práce a eliminace chyb. Majitelé očekávají návratnost vložených financí do pěti let.
Po pandemii covidu-19 se majitelé společnosti, jež je jednou z největších evropských online parfumerií, rozhodli investovat do nového skladu zboží. Pořídili do něj pokročilý systém AutoStore, který má 40.000 boxů (binů) s 60 obsluhujícími roboty. Součástí skladu jsou také tři dopravníky – příjmový, výdejový a třídicí. Souhru všech technologií a procesů od příjmu po naložení zboží přepravci řídí digitalizační platforma od společnosti Aimtec. Do budoucna uvažuje el nino parfum také o instalaci automatické balicí linky.
„Naším primárním cílem bylo v nově vybudovaném skladu parfémů eliminovat manuální práci. Ve spolupráci s firmou Aimtec a po nasazení technologie AutoStore se nám povedlo docílit spolupráce člověka s automatizovaným skladem. Zvýšila se efektivita a minimalizoval se vznik chyb s očekávánou návratností investice do pěti let,“ vysvětluje důvody realizace ředitel logistiky v el nino parfum Zdeněk Augusta.
Řízení a optimalizace procesů od příjmu po vychystávání
Při příjmu operátor manuálně rozbalí paletu se zbožím a vloží jej do přepravní plastové bedny, kterou předá na příjmový dopravník. Přepravka odjede k systému AutoStore, který připraví jednotlivé boxy (biny) s odpovídající položkou na základě pokynů od řešení Aimtec DCIx. Jedna přepravka je rozdělena na šest sekcí. Systém zohledňuje velikost a hmotnost zboží, aby nedošlo k přetížení boxu. Navádí operátora ve skladu, říká mu, do které sekce boxu má zboží vložit. Stejně jako příjem od dodavatele se zpracovávají i vratky.
„Vychystávání zboží probíhá buď z AutoStore, paletového skladu, nebo v některých případech z A zóny určené pro vysokoobrátkové zboží. Může jít například o dárek umísťovaný v rámci akce ke každému parfému. Náš systém přijímá objednávky z ERP Abra a kontinuálně generuje příkazy k výdeji do všech třech zón,“ přibližuje proces vychystávání Pavel Straka, DCIx Consultant ve společnosti Aimtec.
Při výdeji posílá systém pokyny AutoStore pro přípravu boxů, který je vyveze do vrchního patra. Po zvolení transakce boxy přijíždějí a operátor přesouvá zboží do plastových přepravek. Aimtec DCIx potvrdí, že je objednávka kompletní. V případě, že přijede poškozený parfém, systém nabídne operátorovi jiný box a původní již dále nenabízí. Pokud je přepravka v pořádku, umístí ji operátor na výdejový dopravník a po průchodu validačním pracovištěm zboží přendá do papírových kartonů. Systém řeší správnost zakázky a neshody v případě chybějícího nebo poškozeného kusu. Rozděluje papírové kartony na třídicím dopravníku podle přepravce (DPD, PPL a další).
Automatizační technologie v kostce
- AutoStore
- 40.000 boxů (binů) s možností rozšíření o dalších 20.000
- 60 obsluhujících robotů
- 9 portů pro příjem a výdej
- 3 typy dopravníků
- příjmový, výdajový, třídicí