logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Ve čtvrtém červnovém týdnu vychází další číslo časopisu Systémy Logistiky. Která témata a články...
  • Městská logistika balancuje mezi snem o bezemisním doručováním drony a tvrdou realitou...
  • Spediční a logistická společnost LogEx Logistics plánuje otevření nové pobočky v Plzni. Jde o ...
  • Yusen Logistics využije ve svém distribučním centru britském Northamptonu o rozloze téměř 111...

Kongres OBALKO 11 připraví český a slovenský obalový trh na blížící se tsunami

23. srpna 2023
Domácí konference 0
1481
Kongres OBALKO 11 připraví český a slovenský obalový trh na blížící se tsunami

Kongres OBALKO 11 připraví český a slovenský obalový trh na blížící se tsunami

V polovině října zaplaví Čestlice, příznačně v Aquapalace Hotelu Prague, tsunami. Stovky obalových profesionálů a profesionálek sem totiž zavítají na kongres OBALKO 11, jež si letos vytkl hlavní téma se sloganem „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“.

Co se tím myslí, objasnila Kateřina Osterrothová, programová ředitelka kongresu: „Tsunami jsou způsobeny různými geologickými narušeními jako zemětřesení, sesuvy půdy nebo podvodní sopky. I na obalovém trhu jsou patrná četná narušení – evropské i lokální regulace, rostoucí a neustále se měnící požadavky spotřebitelů, raketově zvyšující se náklady, které ohrožují naše hospodářské výsledky, převratné technické a technologické změny, jež nás nutí ke stálým inovacím, či pokračující nedostatek zaměstnanců. Nyní se spojilo více narušení obalového ekosystému a vytvořilo vlnu připomínající tsunami, která se řítí na obalový trh.“

Vlivem zvoleného tématu očekávají pořadatelé ze společnosti ATOZ Group velkou návštěvnost. „Vloni byl desátý ročník tohoto největšího obalového kongresu v Česku a na Slovensku. Zaznamenali jsme rekordní účast 480 návštěvníků. Letošní téma je vzhledem k aktuálně chystané legislativě i dlouhodobě působící transformaci odvětví velmi atraktivní. Doufám, že to lidé z branže ocení a kongres jich přiláká opět více,“ řekl Jeffrey Osterroth, jednatel ATOZ Group.

Skok do neznáma

Každá novinka a změna bývá skokem do neznáma. Pokud je obalový průmysl před skokem, kdo jiný by měl vystoupit jako úvodní motivační řečník než jeden z nejzkušenějších světových skokanů? Bývalý akrobatický lyžař, olympijský vítěz v akrobatických skocích na lyžích, který jako první člověk na světě skočil trojité salto s pěti vrty, trojnásobný účastník zimních olympijských her, jenž současně dvanáctkrát vystoupil na stupně vítězů v závodech světového poháru, zkušený moderátor, podnikatel a motivátor Aleš Valenta. Popíše, jak se psychicky i fyzicky nastavit před velkou změnou, která vám má obrátit život naruby – osobní, sportovní, manažerský, podnikatelský. Dá vám recept, jak být mentálně připravený na obří výzvy.

Pokud obalové legislativní tsunami přinese velké změny jak dodavatelům obalů, tak každé společnosti, jež své zboží balí, pak je třeba důkladný výklad od nejpovolanějších odborníků na trhu. To, jak chápat potenciální dopad obalového tsunami, budou prezentovat David Surý (Ministerstvo životního prostředí) a Zbyněk Kozel (EKO-KOM).

Po tomto odborném entrée přijde čas pro velkou panelovou diskusi s poněkud provokativním názvem: „Zůstane po obalovém tsunami v průmyslu kámen na kameni?“. Panel nabídne vhled do současného stavu a budoucnosti obalového průmyslu. U jednoho stolu zasednou zástupci obchodníků, výrobců obalů, státní správy, profesních organizací či organizací EPR, aby diskutovali o aktuálních výzvách. Jaká nařízení míří z Evropské unie do ČR a na Slovensko? Jsou nastavené cíle realistické z pohledu institucionálního, technologického, ekonomického i společenského a politického? Jak do transformace obalového průmyslu zapojit širokou veřejnost? Jak se očekávání regulátorů promítnou do budoucí podoby obalového trhu? Jak se změní vztah mezi průmyslem, uživateli obalových řešení a spotřebiteli? Dokážou se české, slovenské a evropské obalové společnosti vyrovnat s náporem technologických změn a inovací? Předefinuje nová legislativa vztah spotřebitelů k obalům – z hlediska spotřeby, udržitelnosti, marketingu i zážitku z produktu? Kolik bude „obalové tsunami“ stát a kdo to zaplatí? To jsou jen některé otázky, které zazní.

Příležitost okopírovat nejlepší obalové nápady

Odpolední program konference nese označení Inovace a best practices na obalovém trhu. Budou popsány nejnovější obalové projekty a zazní nejlepší případové studie z českého a slovenského trhu za uplynulý rok. Pořadatelé jednají o celkem dvanácti zajímavých inovacích a případových studiích, které naplní celý odpolední blok až do podvečerních hodin. Jeffrey Osterroth poznamenává: „Cílem dopoledního i odpoledního bloku je informovat a inspirovat české a slovenské obalové profesionály o tom, jak mohou zlepšit svá řešení a strategie v rámci přípravy na obalové tsunami, které míří na trh.“

Inovace totiž představují jednu z (mála) možností k úspěšnému zvládnutí tsunami, které se řítí na český a slovenský obalový trh. Je třeba najít způsoby, jak zlepšit obaly a související procesy, abychom naplnili obrovská očekávání nejen regulačních orgánů, ale i klientů a spotřebitelů. Jednotlivé obalové projekty uvedou profesionální moderátoři, novinkou oproti předchozím ročníkům bude, že se tak nestane v samostatných sekcích, ale v jednom odpoledním konferenčním bloku.

Např. generální ředitelka společnosti LEGO Production Michaela Horáková popíše, jak se společnost zcela zbavuje plastových obalů a přechází k papíru. Vedoucí logistické strategie společnosti Decathlon Oliwia Guziel pohovoří o novém projektu vratných obalů společnosti, včetně čerstvých dat o úspěchu tohoto inovativního projektu. V programu nebudou jen velké korporace, ale vystoupí i malé firmy, jako je startup Alaskan Fisherman, který ve spolupráci se společností Smurfit Kappa vyvinul nový transportní obal bez polystyrenu pro ryby přepravované ze vzdálených vod. Tento obalový exponát je mj. nominován na letošní ocenění Obal roku. Další obalovou inspiraci představí Budějovický Budvar, který řešil problematiku malosériových a sezonních obalů. Obrátil se přitom na společnost THIMM a využil její digitální technologický „park“.

V závěru konference OBALKO upřeme pozornost na budoucí vývoj. V rámci panelové diskuse nazvané Skutečnost a sny obalového průmyslu se zaměříme na to, co bude ovlivňovat obalovou branži, jaké typy obalů se uplatní, jaké technologické inovace a materiály lze očekávat či zda obalový trh přežije nápor nových nařízení a směrnic. Budeme debatovat o možnosti posunu oboru díky možnostem, jež přináší umělá inteligence. Podíváme se na to, jak lépe komunikovat s širokou veřejností s cílem sdělovat důležitá témata a vyvracet mýty o obalech.

Načerpané poznatky je třeba prodiskutovat – formálně i neformálně. A právě networking je silnou složkou kongresu OBALKO. Účastníci a účastnice se mohou těšit na oblíbený BizPACK, speed-datingovou platformu pro poznání potenciálního obchodního partnera. Po skončení odpoledního odborného programu přichází čas také na předávání cen Obal roku 2023, což je krásnou společenskou událostí obalového průmyslu. A večer pak přichází Packaging Business Mixer, který bude letos tematicky zaměřen na Havaj a surfování. Společenský, ale i poznávací rozměr má sekce Balení v akci, což představuje exkurze do atraktivních provozů, jež se konají druhý den kongresu.

Vstup zdarma pro výrobce a distributory baleného zboží

Kongres je výbornou příležitostí pro setkání dodavatelů a odběratelů obalových produktů a služeb. Právě skupina uživatelů obalových řešení má vstup na celý kongres zdarma. Je nutná pouze registrace na webu www.obalko.cz/registrace/registrace-uzivatel. Dodavatelé se registrují na webu www.obalko.cz/registrace/registrace-poskytovatel.


Průběžně aktualizovaný program, přehled řečníků a registrační formulář: www.obalko.cz

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required