logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

Na kafe s… Michaelem Kutscherem, distribution leaderem společnosti Heineken Česká republika

24. března 2021
Rozhovory 0
2782
Na kafe s… Michaelem Kutscherem, distribution leaderem společnosti Heineken Česká republika

Na kafe s… Michaelem Kutscherem, distribution leaderem společnosti Heineken Česká republika

Receptem na zajištění efektivní distribuce jsou spolehliví a flexibilní dopravci podpoření naším zkušeným dispečinkem. Pro dispečink jsou klíčové ty nejmodernější optimalizační nástroje na plánování tras, které pracují s aktuálními mapovými podklady, lokálními restrikcemi, časovými okny zákazníků, specifiky jednotlivých vozidel atd. To říká Michael Kutscher, distribution leader společnosti Heineken Česká republika, s nímž jsme dále mluvili právě o efektivitě distribuce.

Prozradíte, jak řešíte distribuci? Vlastními vozy nebo využíváte externí dopravce?

Jak v případě primární distribuce (kamionová přeprava), tak i té sekundární (závozy ke koncovým zákazníkům) využíváme externí dopravce, přibližně se jedná o 70 kamionů a 70 rozvozových vozidel.

Jaké aktuálně v oblasti distribuce spatřujete trendy (např. z pohledu závozů, časových oken, vytěžování vozidel, plánování tras, požadavků na ekologii v rámci distribuce – př. v centrech měst)? Jaké v oblasti distribuce spatřujete největší trendy?

Výzvou je pro nás stále se zvětšující rozptyl v časech, ve kterých naši zákazníci požadují být zavážení. Někteří zákazníci preferují ranní či dopolední závozy, jiní zase odpolední, případně i večerní závozy. V minulosti přitom převažovaly výhradně dopolední závozy a pozdější byly spíše výjimkou.

Současným trendem je plánování přeprav pomocí moderních optimalizačních nástrojů využívající aktuální mapové podklady pracující s lokálními omezeními, časovými okny zákazníků, specifiky jednotlivých vozidel atd… „Manuální“ plánování tras využívající znalosti a zkušenosti dispečerů a různé excelové tabulky jsou dnes již minulostí. Dalším trendem, který souvisí i s přístupy do měst, je zcela jistě také využívání vozidel na alternativní pohony, které jsou ohleduplné k životnímu prostředí. My se proto snažíme naše externí dopravce, kteří nám zajišťují sekundární distribuci, motivovat k jejich pořízení. Jde o CNG/LNG paliva v případě kamionové dopravy a elektrický pohon v případě rozvozů do hospod a menších prodejen. Začátkem letošního roku jsme například zařadili ve spolupráci s naším externím dopravcem do své flotily kamion s pohonem na CNG.

Distribuce zboží se neobejde bez kvalitního IT. Co je podle vás nejdůležitější při výběru toho nejsprávnějšího IT systému?

IT systém musí splňovat naše požadavky z pohledu on-line dostupnosti dat, ideálem je mít v jednom systému integrováno více modulů, např. EET, dodací listy, evidenci vrátných obalů, plánování dopravy a další. Samozřejmosti by měla být i možnost napojení na externí platformy, jako je např. PowerBI.

Na co se zaměřit?

Na to, aby byl IT systém uživatelsky co možná nejjednodušší a nejpřívětivější. Nejhorší, co může být je, když se uživatel při sebemenší komplikaci musí obracet na IT podporu, což následně může negativně ovlivnit efektivitu distribuce.

Co vše by tento systém měl umět, aby distribuce zboží byla co nejefektivnější? 

IT systém by měl být při distribuci zboží pro uživatele přínosem a ne jen nutným zlem, měl  by mu poskytovat všechny informace, které při rozvozu zboží potřebuje, kontakt na zákazníka s možností zasílání zpráv čí telefonování, jeho přesnou adresu s propojením na online mapy a navigaci.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required