logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...
  • Společnost Geis otestovala v běžném provozu na rozvozových trasách v oblasti Ostravska...

Názor: Veletrhy nejsou festival nebo fotbal

29. dubna 2020
Glosy 0
4351
Názor: Veletrhy nejsou festival nebo fotbal

Veletrhy chtějí zahájit přerušenou sezónu v září. Veletrhy Brno upozorňují, že veletržní akce nelze srovnávat s koncerty, festivaly nebo sportovními utkáními. Žádají vládu, aby pořádání veletrhů bylo zařazeno do stejné kategorie jako provozování nákupních center včetně časového plánu. Pro restart ekonomiky představují veletrhy významný nástroj.

Podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR z 10. března byly veletrhy zahrnuty společně s festivaly nebo sportovními akcemi do hromadných akcí, jejichž pořádání bylo zakázáno. Režim veletrhu se však podobá spíše nákupním centrům než festivalům a jiným hromadným akcím namítají pořadatelé veletrhů.

„Důležitý je charakter akcí. Nelze nás házet do jednoho pytle s fotbalem nebo koncertem Rolling Stones, kdy se v jednom čase na jednom místě tlačí desítky tisíc lidí. Veletrhy jsou především obchodní platforma, která má v podstatě logistiku nákupního centra. Navíc je to platforma potřebná pro podporu krizové ekonomiky. Požadujeme proto od vlády vyjmutí z režimu hromadných akcí,“ uvádí generální ředitel Jiří Kuliš.

Na festivalech nebo sportovních utkáních se schází desítky tisíc lidí v jeden čas a v jednom omezeném prostoru. V případě festivalů se jedná často i o improvizované hygienické podmínky. Veletrhem projde určité množství lidí během několika dnů. U velkých veletrhů je denní návštěvnost srovnatelná s víkendovou návštěvností nákupních center. Výstavní haly jsou na vyšší počty osob vybaveny a pořadatelé mají zkušenosti s regulováním počtu osob. Brněnské výstaviště má parkovou úpravu, velké odstupy mezi halami a možnost prostor oddělit. Výstaviště obecně mají dostatečnou infrastrukturu pro zajištění potřebných hygienických pravidel. Návštěvníci se rovnoměrně pohybují v halách a mezi halami a mají větší individuální prostor než účastníci jiných formátů akcí. „Lidé se zde nemusí tlačit v úzkých prostorech jako na hokeji nebo na koncertu. Pokud bude fungovat Paladium v Praze nebo jiné nákupní centrum, není důvod, abychom nefungovali my,“ dodává Jaroslav Bílek, tiskový mluvčí.

Německé veletržní správy mají jasněji, neboť německá vláda naznala, že zákaz veletržních a dalších akcí s vyšší návštěvností bude ukončen koncem srpna. Mohou to ještě změnit pravidla nastavená vládami jednotlivých spolkových zemí.

„Současná nejistota představuje vážné ohrožení pro přesunuté akce na druhé pololetí i pro Mezinárodní strojírenský veletrh. Nevidím důvod, proč by veletrhy neměly mít zelenou od konce léta. Některé akce s nižší návštěvností by se mohly konat již po otevření nákupních center. Jedná se o stejnou logistiku a prakticky stejný obchodní model. Pokud budou otevřená nákupní centra a my zavření, bylo by to diskriminační,“ zdůrazňuje Kuliš.

„Firmy potřebují plánovat. Příprava na veletrh není otázka týdne, ale několika měsíců. Harmonogram pro obnovení veletrhů je pro nás organizátory a vystavující firmy klíčovým faktorem. Potřebujeme od vlády jasný časový signál uvolnění veletrhů,“ doplňuje Jaroslav Bílek, tiskový mluvčí.

Veletrhy jsou generátorem obchodů, které jsou v současné době pro rozjezd ekonomiky zásadní. K restartu ochromené ekonomiky by měl významným způsobem přispět i Mezinárodní strojírenský veletrh s plánovaným konáním od 5. do 9. října. Jedná se o klíčovou událost tuzemského průmyslu a za svou více než šedesátiletou historii nebyl nikdy zrušen. Je důležitou B2B platformou pro inovace ve strojírenství a průmyslu. Veletrh by se měl stát symbolem obnovování krizí postižené ekonomiky a průmyslu.

Zdroj: tisková zpráva spol. Veletrhy Brno

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required