Dan Ťok skončil v čele resortu dopravy letos v dubnu. Nástupcem tohoto nejdéle sloužícího ministra dopravy v historii samostatné ČR se nestal někdo se silným politickým mandátem, což by v případě šéfa komplikovaného resortu dávalo smysl, ba ani respektovaný dopravní odborník. Na post ministra byl jmenován širší veřejnosti dosud neznámý právník Vladimír Kremlík.
Ve funkci ještě není ani příslovečných sto dnů, a tak je jeho dosavadní ministerské působení těžké hodnotit. Zatím pan Kremlík stihl například odvolat ředitele ŘSD a bez výběrového řízení jmenovat nového. V minulém týdnu byl „odejit“ generální ředitel Českých drah, tedy státní organizace, kde se šéfové střídají až příliš často.
V anketě na portálu SystemyLogistiky.cz jsme čtenářům položili otázku, zda očekávají, že Vladimír Kremlík bude ve své funkci úspěšný. Jak to dopadlo? Přibližně každý sedmý respondent (14 %) se domnívá, že nový ministr má značnou šanci na uvedeném postu opravdu uspět. Více než třetina odpovídajících (36 %) očekává, že bude úspěšný částečně. A necelá třetina účastníků ankety (29 %) předpovídá, že Vladimír Kremlík v řízení náročného resortu neuspěje.
Na portálu www.systemylogistiky.cz, konkrétně na domovské stránce v pravém sloupci, najdete již novou anketní otázku. Ta zní: „Měla by se v Česku stavět další velká logistická centra a sklady pro zahraniční firmy?“ Budeme potěšeni, když vyjádříte svůj názor i v tomto případě.
Názory, komentáře či připomínky uvítáme na facebookovém profilu SL.
Text: David Čapek
Ilustrační foto: Ministerstvo dopravy ČR