Alza.cz snižuje objem obalů pro přepravu produktů, zefektivňuje tak svou logistiku
Internetový prodejce Alza.cz nasadil pro výpočet optimalizovaných rozměrů obalů nástroj Boxollo. Využití tohoto nástroje vyvinutého společností Packung snižuje množství použitého obalového materiálu až o 30 % a přispívá k vyšší efektivitě procesu balení a fungování logistiky.
Boxollo je algoritmus pro výpočet nejmenší možné velikosti krabice pro přepravu produktů. Nástroj dokáže pomoci s výpočtem minimální velikosti obalu pro objednávku v e-shopu nebo spočítat vhodné balení pro komponenty skříně v nábytkářské firmě. Pro obě možnosti pomůže zrychlit proces balení, snížit spotřebu obalů až o 30 % (v konkrétním materiálovém toku) a přispěje k bezpečnější přepravě k zákazníkovi.
Jak uvedený nástroj funguje? Z informačního systému odešle uživatel požadavek s rozměry a váhou jednotlivých položek objednávky. Boxollo navrhne obal s optimálními rozměry pro danou objednávku. Vizualizace optimálního umístění produktů v krabici navíc usnadní operátorovi balení.
Hlavním cílem implementace nástroje Boxollo bylo zjednodušení procesu a zajištění informace o obsahu jednotlivých balíků ve chvíli vzniku objednávky. V důsledku toho bylo možné zjednodušit některé procesy, zefektivnit počet balíků a snížit náklady na zpracování objednávky.
Nástroj Boxollo se rychle stal součástí balícího procesu ve společnosti Alza. Nabídl také jednoduchost instalace, což minimalizovalo potřebné úpravy a integraci s existujícím IT ekosystémem firmy. „Alza.cz má v rámci nástroje Boxollo dedikovaný vlastní server pro zajištění rychlosti, bezpečnosti a stability. V rámci implementace jsme prováděli zátěžové testy včetně testů na reálných datech pro zajištění co nejlepších výsledků. K tomu máme poskytnutou také testovací instanci serveru, na které se nemusíme bát experimentovat,“ říká Tomáš Zacha, IT division director pro logistiku v Alza.cz.
Lukáš Krejčí, product owner logistiky Alza.cz, vysvětluje, že nástroj nabízí mnohostranné použití: „Neexistuje jen jedno konkrétní použití, v implementační analýze se ukazuje aktuálně až sedm typů užitečných směrů, kterými uvažujeme a můžeme jít.“ To zahrnuje například výběr správné velikosti krabice (balící technologie), vhodného vychystávacího boxu pro pickery, ale i konsolidaci produktů mezi sklady.
Adam Kratochvíl, CEO firmy Packung, shrnuje spolupráci s Alza.cz: „Máme radost, že se Boxollo jednoduše zařadilo do ekosystému nástrojů, které Alza.cz používá, aby byla dlouhodobě jedničkou na trhu.“
Internetový prodejce oceňuje na nástroji Boxollo zejména jeho flexibilitu a schopnost adaptovat se na různé požadavky oddělení IT i logistiky.
Ilustrační foto: Packung