
Do AlzaBoxů doručuje PPL a další klíčoví dopravci
Do sítě výdejních míst internetového obchodu Alza.cz doručuje nově zásilky společnost PPL CZ. AlzaBoxy se tak stávají první sítí automatizovaných boxů v tuzemsku, do nichž nabízejí možnost doručení zásilek všichni velcí balíkoví přepravci. Síť AlzaBoxů nyní tvoří přes 1400 výdejních míst po celé České republice.
Alza uvádí, že reaguje na rostoucí poptávku zákazníků po rychlém a pohodlném doručování a navyšuje počet dopravců využívajících síť AlzaBoxů pro doručování zásilek. Po pilotním testování se nově zapojuje společnost PPL. Tato spolupráce je dalším krokem v otevřené síti AlzaBoxů, která již dříve integrovala další velké dopravce, jako je Zásilkovna, Balíkovna (Česká pošta), GLS, DPD, Wedo nebo DHL.
„AlzaBoxy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku disponují měsíční doručovací kapacitou až 6,7 milionů balíčků a tento počet navíc neustále narůstá. Doručení do AlzaBoxů patří mezi oblíbené způsoby dodání objednávek z Alza.cz, volí ho víc než 50 % zákazníků, a to zejména díky časové flexibilitě, jednoduchosti a rychlosti dodání,“ říká Jakub Krejčíř, místopředseda představenstva Alza.cz.
Jen za první polovinu letošního roku rozšířila Alza svou síť výdejních boxů o 140 nových míst napříč Českem a na 50 místech navýšila kapacitu stávajících boxů. Alza informuje, že místa pro nové AlzaBoxy vybírá na základě počtu obyvatel, velikosti e-commerce trhu v dané lokalitě a vytíženosti okolních boxů.
AlzaBoxy lze využít i jako podací místo. Zákazníci tak mohou podávat, vrátit nebo reklamovat zboží bez nutnosti navštívit pobočku nebo odesílat zásilku tradiční formou. „Za pouhý červen bylo přes systém zpětného toku prostřednictvím AlzaBoxů podáno 54.000 zásilek. Alza.cz tak zjednodušuje a urychluje proces reklamací a vracení zboží a opět tak potvrzuje svůj zájem o maximální spokojenost zákazníků a kvalitní poprodejní služby,“ zmiňuje dále Jakub Krejčíř.
„Podle našich dat ujede balíček doručovaný do AlzaBoxu o 30 % kratší trasu než ten, který se doručuje na adresu, takže jeho uhlíková stopa je nižší,“ vysvětluje Peter Šupák, ředitel expanze Alza.cz, a dodává: „Kromě toho je důležité zmínit, že dalším pozitivním aspektem je efektivní distribuce mimo dopravní špičku. Díky 24hodinovému provozu AlzaBoxů můžeme zajišťovat rozvoz zásilek mimo dopravní špičku. Instalace AlzaBoxů také přispívá k redukci počtu zásilek doručovaných na konkrétní adresu o 35 %.“
První AlzaBox byl instalován již v roce 2013 a od té doby se jejich počet neustále zvyšuje. Každý AlzaBox má 100 úložných schránek různých velikostí (XS až L). Přístupné jsou 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
„Navýšením o AlzaBoxy se v PPL dostaneme blíže ke svému cíli, kterým je v ideálním případě 7000 výdejních míst v České republice do konce roku 2023,“ doplňuje Milan Loidl, ředitel marketingu a business developmentu ve společnosti PPL CZ.