logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Česmad Bohemia: Stane se nákladní silniční doprava luxusní službou? Pohled na rychle rostoucí...
  • Jindřich Kadeřávek: Softwarové řízení skladu je zásadní pro úspěch projektu automatizace Česká...
  • Shape Corp. spouští výrobu v průmyslové zóně Panattoni Park Pilsen West II v Nýřanech Dodavatel...

Rychlost doručení je pro zákazníky při online nákupech klíčová, zjistil průzkum

21. července 2023
Logistické systémy 0
294
Rychlost doručení je pro zákazníky při online nákupech klíčová, zjistil průzkum

Rychlost doručení je pro zákazníky při online nákupech klíčová, zjistil průzkum

Kromě tlaku na efektivní marketing a zároveň co nejnižší cenu zboží se tvrdý konkurenční boj v e-commerce svádí i na poli kvality návazných služeb. Jak ukazuje průzkum zpracovaný pro společnost Dodo výzkumnou agenturou Behavio, čím dál více zákazníků dbá také na rychlost doručení. Plných 37 % nakupujících opouští nákupní košík, není-li jim nabídnuto dostatečně rychlé dodání, a 29 % nakupujících již u daného obchodníka znovu nenakoupí, pokud na zboží čekali příliš dlouho.

Ačkoli je mezi zákazníky stále nejdůležitějším parametrem vysoká kvalita zboží, kterou za stěžejní považuje 96 % Čechů, a co nejnižší cena, kterou vyhledává 95 % zákazníků, čím dál sledovanějším parametrem je také rychlost doručení. „Z průzkumu vyplynulo, že celé tři čtvrtiny nakupujících považují rychlost doručení při online nákupu za klíčovou. Necelá třetina nakupujících chce zboží doručit ještě v den objednání, případně dokonce expresně do 90 minut. Jen 15 % respondentů přitom deklaruje, že takovou možnost má. Ukazuje se tak, že valná většina e-shopů ve své nabídce opomíjí službu, která jim může přinést zásadní konkurenční výhodu a možnost se mezi 50 tisíci českými e-shopy odlišit,“ popisuje Peter Menky, komerční ředitel technologicko-logistické společnosti Dodo.

Košík.cz rozšiřuje regionální pokrytí napříč Českem

Největší potřeba doručení v expresním či same-day režimu zákazníci vyjadřují ve spojení se situacemi, kdy něco zapomněli koupit a potřebují to doobjednat (72 %), kdy jim něco došlo a potřebují nedostatek rychle vyřešit (71 %), nebo že se jim něco rozbilo a potřebují to nahradit (69 %). Více než polovina nakupujících s preferencí same-day dodání vyžaduje tento způsob doručení i u svých plánovaných a opakovaných nákupů.

Ačkoli nelze opominout trend rostoucí popularity doručovacích boxů, jasným vítězem mezi zákazníky stále zůstává varianta doručení zboží domů či do kanceláře. Zatímco takové doručení na adresu preferuje 44 % dotázaných, pick-up pointy vítězí u 28 % nakupujících a samoobslužné boxy si pro doručení zboží vybírá stále jen pětina Čechů (21 %). Domácí doručení ještě výrazněji dominuje v segmentu doručení potravin, kde po něm sáhne 81 % nakupujících. Tento segment navíc vybočuje i z hlediska preference same-day doručení. Potraviny chce v den objednání či do 90 minut celých 82 % zákazníků. Čtvrtina nakupujících chce ve stejný den doručit také potřeby pro mazlíčky, 23 % kosmetiku a 22 % elektroniku.

Dodo rozvezlo pro síť lékáren Dr. Max v Praze už 50.000 objednávek, doručovat bude i v dalších městech

Do preferencí v oblasti online nákupů i nároků na návazné služby silně promlouvají i generační rozdíly. Nejnáročnější na rychlost je Generace Z, tedy mladí lidé mezi 18 a 26 let věku. Ti preferují rychlé doručení v den objednání v 35 % případů a ačkoli i u nich vede domácí doručení (34 %), jsou výrazněji nakloněni také výdejním boxům, které preferuje 28 % dotázaných. Naopak Generace X (44–60 let věku) je z hlediska rychlosti doručení náročná podprůměrně. Same-day doručení v této věkové skupině vyžaduje jen 25 % dotázaných. Mezi metodami doručení pak mezi čtyřicátníky a staršími jasně dominuje doručení na adresu – dodání domů či do práce požaduje 47 % zákazníků této skupiny.

Pokud jde o místní preference, potřeba expresního doručení je prozatím nejvýraznější v Praze, kde doručení v den objednání požaduje 37 % zákazníků a v krajských městech nad 100 tisíc obyvatel, kde takovou službu požaduje 31 % dotázaných. Potřeba same-day doručení je ale znatelná a rostoucí i mimo velká metropolitní centra.

„Preferenci same-day doručení vyjádřilo 28 % zákazníků z oblastí mimo Prahu a velká krajská města. To je podíl, který rozhodně není zanedbatelný, a obchodníci by se měli zamyslet, jak začít potřeby svých zákazníků naplňovat i mimo Prahu nebo Brno. Pokud zaspí, mohou snadno přijít o obrovskou skupinu potenciálních zákazníků. Mimo největší města, kde jsou vyšší logistické vzdálenosti a nižší hustota objednávek, je pak přirozeně o to důležitější zaměřit se na výběr kvalitního partnera, který dokáže městskou logistiku dělat rychle, efektivně a díky technologii stlačit jednotkovou cenu co nejníže,“ uzavírá Peter Menky.

 

Související články:

Košík.cz rozšiřuje regionální pokrytí napříč Českem Dodo rozvezlo pro síť lékáren Dr. Max v Praze už 50.000 objednávek, doručovat bude i v dalších městech Rohlik.cz doručuje nákupy zákazníkům ve vybraných částech Prahy a Brna do hodiny

Doporučujeme

Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Plastové boxy v uzavřeném oběhu – praktická řešení od skupiny Utz pro skladování a logistiku

Plastové boxy v uzavřeném oběhu – praktická řešení od skupiny Utz pro skladování a logistiku Na základě zkušeností týmu společnosti Georg Utz sp. z o.o. napovíme, jak vědomě vybírat opakovaně použitelné plastové boxy, které jsou používány v továrnách v logistických a přepravních procesech. Nejčastěji se s nimi setkáváme v automobilovém průmyslu, obchodu a e-commerce, a také v potravinářství […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required