logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

Situace v Rudém moři se zatím nelepší, lodě rejdařů obeplouvají Afriku

29. února 2024
Doprava 0
959
Situace v Rudém moři se zatím nelepší, lodě rejdařů obeplouvají Afriku

Situace v Rudém moři se zatím nelepší, lodě rejdařů obeplouvají Afriku

Námořní přepravy mezi Asií a Evropou jsou stále ovlivněny tím, že mnozí rejdaři kvůli útokům na lodě zastavili využívání Suezského průplavu. Lodě tak dočasně obeplouvají Afriku, což má za následek delší přepravní časy a zdražení přeprav. Proto se očekává růst zájmu o železniční spojení se sběrnými kontejnery.

Jak se situace v Rudém moři bude vyvíjet? „Rejdaři uvádějí, že dokud nebudou mít jistotu, že proplutí bude pro lodě i posádky bezpečné, nebudou danou oblastí lodě proplouvat. Podle nejnovějších informací Evropská unie sestavila bezpečnostní misi, která by měla chránit plavidla. Její činnost by měla být zahájena zhruba do měsíce. Uvidíme, do jaké míry tato aktivita rejdaře přesvědčí,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko.

Pro PST CLC Mitsui-Soko a další společnosti aktuální situace znamená prodloužení tranzitních časů. „Podle aktuálních informací by i přes situaci v Rudém moři mohly ze strany rejdařů ceny přeprav mírně klesnout, aby tím podpořili obchod a došlo tak k nárůstu objemů přeprav. Zatím ale jde jen o předpoklady,“ doplňuje Jan Bláha.

Útoky v Rudém moři

Svaz spedice a logistiky ČR uvádí, že během předminulého víkendu, kdy Hútíové podnikli několik útoků, došlo podle jejich tvrzení k největšímu útoku od října, kdy vstoupili do války mezi Izraelem a Hamásem. Tvrdí, že byla zasažena loď pro přepravu volně ložených nákladů. Předminulou neděli večer podle údajů Svazu spedice a logistiky ČR došlo v těsné blízkosti lodi Rubymar plující pod vlajkou Belize k výbuchu, který způsobil škody. Loď vlastní společnost Golden Adventure Shipping z Velké Británie.

K útoku došlo v průlivu Bab al-Mandeb, zatímco plavidlo směřovalo na sever z Chorfakkánu ve Spojených arabských emirátech do bulharské Varny. Podle následných aktualizací byla posádka nucena loď opustit kvůli poškození způsobenému údajným požárem na palubě. Nebyly hlášeny žádné případy zranění posádky. „Předminulý pátek Hútíové zasáhli raketou ropný tanker Pollux, který vlastní britská firma. Tanker převážel ruskou ropu z ruského černomořského přístavního města Novorossijsk a byl na cestě, aby ropu dopravil do rafinerie v indickém Paradípu. Ke zvýšenému pocitu strachu námořníků, které čeká plavba Rudým mořem, přispěly americké síly, které v Jemenu identifikovaly a zničily novou třídu zbraní: bezpilotní ponorku, známou také jako bezpilotní podvodní vozidlo,“ vysvětluje Petr Rožek, výkonný ředitel Svazu spedice a logistiky ČR.

Námořníci mohou plavbu na lodích odmítnout

Petr Rožek dodává, že vzhledem k aktuální situaci bylo na Mezinárodním vyjednávacím fóru (IBF), kde se setkávají zaměstnavatelé posádek a odbory, zveřejněno ujednání umožňující námořníkům odmítnout plavbu na lodích proplouvajících Rudým mořem. Námořníci musí vstup do vysoce rizikové oblasti odmítnout sedm dní předem vzhledem k logistickým omezením při plavbě a obtížím při usnadnění vylodění v bezpečném přístavu a mobilizaci repatriace v oblasti.


Ilustrační foto: Pixabay

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required