logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizovaná, spolehlivá a efektivní přeprava materiálu v logistických či výrobních provozech...
  • Role provozního ředitele (chief operating officer) ve společnosti Mailstep se nově ujal David...
  • Geosan Development oznamuje povýšení Radoslava Rachače (49) do funkce ředitele a jednatele. Ve...
  • Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko EIA na rozšíření D1 na...

Roboty zaskladňují a vyskladňují textil

28. listopadu 2023
Případové studie 0
1374
Roboty zaskladňují a vyskladňují textil

Roboty zaskladňují a vyskladňují textil

Společnost Malfini se ve svém distribučním centru v areálu Contera Park Ostrava City pustila do velkého projektu automatizovaného skladu. Zboží je odsud distribuováno nyní už s pomocí nové technologie Autostore do 35 evropských zemí.

Přinášíme vám článek z časopisu Systémy Logistiky 207 (září–říjen 2023). Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v tištěném časopise. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílání je pro uživatele logistických služeb zdarma.

Ostrava-Kunčičky. To je místo na evropské mapě, kam si značka Autostore může zapíchnout pomyslnou vlaječku signalizující další místo, kde je v plném provozu tento systém kubického skladování. Podívejme se, jak Autostore dodaný společností Element Logic Czech Republic funguje v podmínkách jednoho z největších distributorů reklamního textilu ve střední Evropě, společnosti Malfini.

Instalace za plného provozu

Nový Autostore v logistickém a distribučním centru Malfini byl slavnostně otevřen v polovině září. Zařízení je stále v náběhu a v současnosti pracuje na přibližně 25 % finálního výkonu, současně má rezervu pro budoucí růst společnosti.

Generálním dodavatelem byl Element Logic Czech Republic, který zajišťoval vše včetně kartonovacích stanic (Sealed Air), dopravníků (TMT Chrudim), tiskáren (Eprin), elektro a automatizační části (Amsoft) či senzorů (IFM). Celková hodnota investice dosáhla čtvrt miliardy korun. „Uvědomujeme si, že to takto bylo trochu dražší, než kdybychom si vše zajišťovali sami a byli prostředníky mezi dodavateli. My ale potřebujeme výkon hned od začátku, aby jednotlivé součásti systému perfektně fungovaly, proto jsme se obrátili na Element Logic s žádostí o systémovou integraci,“ řekl Systémům Logistiky technický ředitel společnosti Malfini Michal Seltenreich. Výstavba automatu probíhala za plného provozu distribučního centra.

Jindřich Kadeřávek, CEO společnosti Element Logic Czech Republic, doplňuje: „Implementace automatizovaného systému na ploše 2650 metrů čtverečních v logistickém areálu v Ostravě-Kunčičkách zabrala přibližně 29 týdnů. Předtím bylo potřeba vyskladnit a demontovat část původního regálového skladu a přesunout některá pracoviště a technologie. Vzhledem k rostoucí poptávce a potřebě lépe pokrýt jednotlivé špičky během roku byla automatizace pro společnost Malfini skvělým řešením, díky kterému budou schopni udržet si stávající pozici na trhu i nadále růst.“

65 robotů pro téměř 100 000 binů

Zařízení obsahuje 96 400 standardizovaných plastových beden (tzv. binů). Společně s kartonovacími stanicemi a dopravníky zabírá plochu přes 3000 m2. Základní konstrukce má 107 řad na délku a 69 na šířku a skladovat lze až v 16 vrstvách. Zaskladnění a vyskladnění má na starosti 65 robotických jednotek charakteristické červené barvy. Autostore pracuje s bednami, které neopouštějí systém, tedy zboží na vstupu je třeba vždy vybalit (z Asie chodí většinou v robustním balení z vlnité lepenky), vložit do systému a při vyskladnění vyjmout z binů. Cesty zboží při zaskladnění či vyskladnění jsou souhrou fungování několika řídicích a informačních systémů – ERP, WMS, logistického portálu a WCS samotného Autostoru.

Vychystávání probíhá prostřednictvím deseti výstupních karuselových portů (v době návštěvy byla v provozu polovina, která hravě zvládala kapacitní požadavky). Operátoři vkládají zboží do dvou velikostí beden z vlnité lepenky. Ty vstupují do pickovací zóny po dopravnících, jež krabice přivážejí od kartonovacích stanic, tzv. erektorů. V Malfini fungují dva erektory, každý na box o jiném půdorysu. Z přířezu, který dodává společnost Smurfit Kappa ze závodu v Žirovnici, postaví krabici a předají ji na dopravník. Jakmile operátor vloží do bedny zboží, ta odjíždí k dalším dvěma automatickým kartonovacím zařízením. Zde dochází k rylování boků, ohnutí klop a uzavření zalepením víka ke krabici. Zabalená zásilka pak směřuje do expediční zóny, kde jsou dedikovaná místa pro přibližně desítku dopravců – například PPL, DPD, Wedo či pro vlastní dopravu.

Autostore jako součást budoucího růstu

Pořízením Autostoru firma řešila potřebu rychlého vychystávání zejména ve špičkách, ale také navýšení kapacity oproti původnímu systému skladování. Dříve se využívaly VNA vozíky pro regály s úzkými uličkami, Autostore však přidal ještě pětinu kapacity navíc. O tom, jak Malfini roste, vypovídají čísla, která zmínil předseda správní rady společnosti Radek Veselý. Dvanáct a čtyřiadvacet milionů, tento rozdíl počtu vyexpedovaných kusů charakterizuje pět let fungování společnosti. „V příštím roce bychom chtěli dosáhnout 30 milionů vyexpedovaných kusů,“ uvádí Radek Veselý a připomíná, že právě Autostore by měl v tomto vývoji sehrát důležitou roli. Ve střednědobém horizontu firma zvažuje otevření distribučních center na některých evropských trzích a je pravděpodobné, že by i zde byla využita technologie kubického skladování.


„Až o pětinu více textilu“

Díky vysoké hustotě skladování v Autostoru je možné v nové zóně ukládat až o pětinu více textilu než v původním regálovém uspořádání. Nejprodávanější kusy jsou automaticky na nejlépe dostupných místech, a zboží tak lze po zadání objednávky vychystat rychleji. Nová technologie obsahuje 96 400 plastových boxů a rastr o 16 vrstvách, kde je 107 řad na délku a 69 na šířku, obsluhuje ji 65 robotů. Součástí jsou také výstupní a vstupní porty. Na ploše 640 m2 jsou dále dopravníky včetně formátovacích strojů na bedny z vlnité lepenky.

Michal Seltenreich, technický ředitel, Malfini


Ostravské logistické a distribuční centrum Malfini v Ostravě

  • 19 300 m2 rozloha
  • 300 000 balíků skladem
  • 25 milionů kusů textilu (skladová kapacita)
  • až 170 000 kusů textilu vyexpedovaných za den
  • na ploše 2650 m2 technologie Autostore, 10 výstupních a dva vstupní karuselové porty
  • dopravníky a formátovací stroje na vlnitou lepenku na ploše 640 m2
  • 65 robotů
  • 96 400 plastových boxů (binů)

Článek připravil: Stanislav D. Břeň

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladů a průmyslových zařízení v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, který se nachází při dálnici D1 na Vysočině, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním manažerem investic.   Oba parky, které […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required