Allegro urychluje mezinárodní doručení, hlavním operátorem pro poslední míli je Wedo
Skupina Allegro spouští novou službu Allegro International Delivery, která je postavena na kombinaci efektivních řešení více logistických partnerů pro první a poslední míli. Hlavním operátorem odpovědným za poslední míli v Česku se stala společnost Wedo, která se tak zákazníkům nakupujícím na online platformě allegro.cz postará o zajištění doručovacích služeb.
Služba funguje pod jednotným systémem Allegro, který je vybudován tak, aby integroval informace od více logistických poskytovatelů. Za svoz zásilek od prodejců v Polsku bude odpovědná společnost InPost. Koncovým zákazníkům v Česku pak bude zásilky jako hlavní operátor v rámci poslední míle doručovat společnost Wedo. Nová služba je koncipována tak, aby umožňovala bezproblémovou výměnu informací mezi všemi zúčastněnými stranami a zároveň poskytovala kupujícím aktuální informace o stavu doručení jejich zásilek. Allegro International Delivery je od začátku vystavěna s důrazem na co nejvyšší nákladovou efektivitu, přičemž nejprve byla spuštěna pro dodávky z Polska do Česka a v budoucnu by se měla rozšířit i do dalších zemí.
„Neustále usilujeme o zlepšování rychlosti, spolehlivosti i nákladové efektivity doručovacích služeb, které využívá více než 20.000 obchodníků prodávajících na našem českém tržišti allegro.cz. Tento nový model je v rámci našich mezinárodních doručovacích služeb skvělou zprávou pro zákazníky i prodejce, zajišťuje totiž rychlou a cenově výhodnou přeshraniční dopravu,“ komentuje Jakub Kłoczewiak, chief operating officer společnosti Allegro.
Wedo je hlavním operátorem pro tzv. poslední míli, přičemž ústředním překladištěm pro přeshraniční přepravu balíků je centrální depo v Ostředku. V první fázi projektu budou balíky doručovány na téměř 3500 odběrných míst dostupných v rámci sítě Wedo i prostřednictvím door-to-door kurýrní služby, tedy přímo do rukou koncových zákazníků. Zapojení Wedo do služby Allegro International Delivery znamená další rozšíření jeho kompetencí nad rámec nynějšího doručování vnitrostátních zásilek pro allegro.cz (od českých obchodníků) či podpory programu Allegro Smart. Ten svým předplatitelům z řad zákazníků nabízí bezplatné doručování a vracení zásilek, přičemž i v rámci této služby Wedo zajišťuje door-to-door doručení.
„Užší spolupráce s Allegro při jeho vstupu do České republiky a rozšiřování jeho doručovacích služeb má na činnost Wedo silný dopad. Dává nám nové příležitosti k rozvoji našeho podnikání, což hezky dokládá i naše nedávno spuštěná náborová kampaň, jejímž cílem je v následujících měsících základnu dopravců rozšířit o dalších 500 řidičů,“ popisuje Denisa Uhrová, HR business partner Wedo.
Platforma allegro.cz byla spuštěna v květnu letošního roku. Nyní nabízí produkty od více než 20 tisíc prodejců, kteří přinášejí českým zákazníkům přes 150 milionů nabídek. V rámci České republiky se podle společnosti jedná o zdaleka největší výběr zboží nabízeného pod jednou střechou.
Allegro International Delivery rozšiřuje stávající možnosti doručení, platforma totiž již nyní nabízí doručení zboží téměř kamkoli v Evropské unii prostřednictvím dopravců DPD a DHL. Kromě toho si obchodníci mohou vybrat doručení do českých výdejních míst nebo balíkomatů vlastněných logistickou společností Zásilkovna, která přepravu zajišťuje ve spolupráci s Poczta Polska.