Gebrüder Weiss na českých silnicích testoval elektrický tahač
Logistická společnost Gebrüder Weiss v Česku úspěšně otestovala elektrický tahač Volvo FM Electric 4×2. Testování proběhlo v posledním červencovém týdnu a tahač během něj najezdil celkem 1000 kilometrů v terénu s různým profilem.
„V Gebrüder Weiss dlouhodobě testujeme inovativní technologie, včetně různých možností využití elektrického pohonu v těžké nákladní dopravě. Je to pro nás jedna z možností, jak do budoucna snižovat produkci CO2 v rámci naší firemní strategie s důrazem na udržitelnost,“ říká Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.
Uvedený elektrický tahač má v běžných podmínkách provozu kapacitu akumulátorů 540kWh a výrobcem udávaný dojezd až 300 km. Uveze až 44 tun a do návěsu, který byl využitý během testování, lze naložit 33 palet. Pro test společnost využila mobilní DC nabíječku o výkonu 43 kW.
Trasa s nízkou průměrnou rychlostí a kopcovitým terénem napomáhala vysoké hodnotě rekuperace, která dosahovala 14,8 % z času jízdy a dosáhla hodnoty 341 kWh. Díky výkonu elektromotoru a 12rychlostní převodovce si tahač hravě poradil i se stoupáním na trase. Řidič při nočním provozu ocenil hlavně tichý a plynulý chod elektrického pohonného ústrojí, které navíc nevytváří žádné vibrace. Při průměrné spotřebě nafty 32 l/100 km firma na 1000kilometrové trase ušetřila 841 kg CO2.
Gebrüder Weiss ve své flotile dlouhodobě zvyšuje podíl alternativních pohonů v oblasti těžkých nákladních vozidel a vyvíjí nízkoemisní řešení pro poslední míli. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho závazku postupně snižovat emise. Hlavní potenciál vozů na elektrický pohon vidíme především při přepravách v maximální vzdálenosti do 200 kilometrů,“ dodává Jan Kodada.
Dodávky a 17paletová vozidla s elektrickým pohonem jsou nasazeny v běžném provozu ve Vídni a nyní nově i v Maďarsku a Chorvatsku. Už více než dva roky využívá Gebrüder Weiss vodíkový nákladní vůz na běžných rozvozových trasách ve Švýcarsku a další tři nákladní vozy s vodíkovým pohonem budou do konce 2023 rozvážet zásilky také v Německu. V Rakousku a nově také v Chorvatsku navíc běžně za zákazníky na poslední míli vyráží nákladní elektrokola (tříkolky).