logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

Gabriela Janstová: Se spolupracovníky je třeba hodně mluvit, o to víc, když má dojít k zásadním změnám

3. května 2023
Žena v logistice 0
1607
Gabriela Janstová: Se spolupracovníky je třeba hodně mluvit, o to víc, když má dojít k zásadním změnám

Gabriela Janstová: Se spolupracovníky je třeba hodně mluvit, o to víc, když má dojít k zásadním změnám

Fluktuace pracovníků v logistice bývá poměrně vysoká, někteří vydrží pouhých několik měsíců, jiní se v oboru udrží třeba dva nebo tři roky. Existují ovšem výjimky. Skoro neuvěřitelných pětadvacet let v logistice a stejný počet let u jednoho zaměstnavatele letos oslaví Gabriela Janstová. Přitom její život před čtvrtstoletím s firmou Kaufland i logistikou spojila vlastně náhoda.

Přinášíme vám článek z časopisu Systémy Logistiky 204 (březen–duben 2023). Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v tištěném časopisu. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílaní je pro uživatele logistických služeb zdarma.

„Původně jsem pracovala několik let ve školství, ale z důvodu nízké mzdy, která nestačila ani na pokrytí základních nákladů, jsem byla nucena si najít jinou práci. Hledala jsem uplatnění v kanceláři a nečekala jsem, že to bude tak velký problém. O volné pozici asistentky logistiky v u nás tehdy neznámé firmě Kaufland mi řekla moje lékařka. Její manžel totiž pracoval jako vedoucí skladu,“ vzpomíná Gabriela Janstová, které dnes zastává pozici vedoucí úseku potravinářského i nepotravinářského zboží a skladu technického a materiálového zabezpečení prodejen.

Jako ze sci-fi filmu

Dveře do světa logistiky jí otevřelo školení, které v roce 1998 absolvovala v Německu. Tam také poprvé viděla automatický zakladač těsně před dokončením a spuštěním do provozu. „V té době jsem měla pocit, že jsem v nějakém sci-fi filmu. O takto vyspělých technologiích jsme si u nás tehdy mohli nechat jen zdát,“ říká s úsměvem.

Přibližně o deset let později se Gabriela Janstová do Německa vrátila znovu a z druhého pobytu u našich sousedů si již odvezla řadu cenných informací a zkušeností. Dnes by se mohlo zdát, že ji v oblasti logistiky už nic nepřekvapí. Zkušeností má na rozdávání, za sebou řadu splněných důležitých úkolů a před sebou další výzvy. Dokáže řídit tým zhruba dvou set zaměstnanců. „Komunikace mezi námi je otevřená a přátelská, toho si moc vážím,“ zdůrazňuje Gabriela Janstová. Už proto, že právě komunikaci a vytvoření kvalitního týmu spolupracovníků považuje při své práci za jedno z nejdůležitějších kritérií. „Těší mě, že většina mých přímých podřízených se vypracovala ze skladových pracovních pozic. Prošli si vším, jak se říká, od píky. Mnozí z nich už ve firmě pracují víc než deset let a já s nimi stejně dlouhou dobu spolupracuji. Už se známe a víme, co od sebe můžeme očekávat,“ dodává.

Bez počítače a diáře to nejde

Většinu pracovního času tráví Gabriela Janstová u počítače nebo na schůzkách a poradách. Řeší personální strategii svěřeného úseku nebo dohlíží na operativní chod skladu. Sleduje také plnění stanovených ukazatelů a v případě potřeby přijímá konkrétní opatření k jejich dosažení. Alespoň jednou za den se snaží fyzicky sklad projít. To vše s jediným cílem: aby tok zboží – jak potravinářského, tak nepotravinářského – a technického či kancelářského materiálu od dodavatele po dodání do obchodního domu byl přesný, plynulý a bez zdržení. Svoji práci přirovnává Gabriela Janstová k servisní službě, jejímž cílem jsou prodejny plné zboží, spokojení zákazníci i zaměstnanci.

Stěžejní je dobrý tým spolupracovníků

Za svůj největší pracovní úspěch považuje vybudování skvělého týmu spolupracovníků. O tomto tématu se ostatně Gabriela Janstová rozhovořila obšírněji. „Jak už jsem zmínila, při své práci kladu největší důraz na komunikaci. Už moje babička říkávala, že práce s lidmi je tou nejtěžší činností. Je potřeba s nimi mluvit, a to zejména tehdy, pokud má dojít k nějakým změnám. Dále je velmi důležitá i pracovní atmosféra a korektní vztahy na pracovišti. A v neposlední řadě také spokojenost zaměstnanců. Ve většině případů totiž platí, že spokojený zaměstnanec rovná se dobrý zaměstnanec,“ připomíná.

Ale pracovních úspěchů v kariéře Gabriely Janstové bylo mnohem víc, než jen fungující pracovní tým. Stála například u rozjezdu nového externího skladu mraženého zboží v Dašicích. Na starosti měla v roce 2002 i stěhování z pronajatého skladu v Líbeznicích do nově vybudovaného logistického centra v Modleticích, které v té době bylo největším centrem ve střední a východní Evropě a disponovalo i řadou moderních technologií. „Jednoduché to rozhodně nebylo. Museli jsme mimo jiné několikanásobně navýšit počet personálu a ten navíc naučit pracovat s novými technologiemi,“ vzpomíná Gabriela Janstová.

Pořád se člověk učí

O čtyři roky později, v roce 2006, byla u toho, když se uváděl do provozu automatický zakladač. Těch úspěchů a milníků bylo za pětadvacet let mnohem víc, na některé se už pomalu zapomnělo, další by vydaly na dlouhé vyprávění. I po tak dlouhé době se Gabriele Janstové na její práci líbí velká variabilita a pestrost. „Myslela jsem si, že po těch letech už mě nemůže nic překvapit. Ale i v loňském roce nastala situace, se kterou jsem se potkala poprvé. Pořád se člověk učí,“ zdůrazňuje.

V kariéře ale Gabrielu Janstovou nepotkávaly jen úspěchy. Vzpomíná například na dobu před šestnácti lety, kdy se společně s kolegy potýkala s dlouhodobým nedostatkem personálu. Situaci nakonec vyřešila spolupráce s personálními agenturami, které začaly zajišťovat brigádníky.

Nezáleží na pohlaví, ale na schopnostech

O vztazích v pracovním kolektivu hovoříme i v jiné souvislosti. Opět totiž padá otázka týkající se působení žen v logistice. „Jsem ráda, že ve svém svěřeném úseku mám poměrně vysoké procentní zastoupení žen, a to jak ve skladových, tak ve vedoucích pozicích,“ odpovídá Gabriela Janstová. Dnes už podle ní nastala doba, kdy se ženy prosazují na vyšších pozicích i v oborech, ve kterých tomu tak dříve nebylo. „Mám štěstí, že pracuji ve firmě, kde více než na pohlaví záleží na schopnostech. A tým složený z žen i mužů považuji za výhodu,“ dodává.

A jak vidí své pracovní cíle do budoucna? Odpověď se znovu stáčí k pracovnímu týmu a vztahům na pracovišti. Gabriela Janstová by totiž i nadále chtěla hlavně udržet vysokou kvalitu svého týmu spolupracovníků a díky tomu vylepšovat stanovené cíle a ukazatele logistiky. Chce také zlepšit spolupráci a komunikaci se všemi ostatními kolektivy a spolupracovníky ve firmě i mimo ni.


„Gabriela Janstová v datech“

Studia ukončila v roce 1994.

V lednu 1998 nastoupila do Kauflandu jako asistentka vedoucího skladu.

V létě 1998 začala pracovat ve skladu na příjmu zboží a její pracovní náplní byla kontrola zboží, zpracování dodacích listů a zaskladnění zboží.

V roce 1999 stála u rozjezdu externího mraženého skladu v Dašicích.

V roce 2002 měla na starosti stěhování z pronajatého skladu do vlastního distribučního centra v Modleticích. Stala se také směnovou vedoucí příjmu zboží nonfood.

Na pozici vedoucí oddělení nonfood přešla v roce 2004.

V roce 2006 se stala vedoucí úseku nonfood, skladu technického a materiálového zabezpečení prodejen a celního skladu.

Od roku 2008 až dosud pracuje na pozici vedoucí úseku food i nonfood a skladu technického a materiálového zabezpečení prodejen.


„Zajímavosti z praxe“

Letos v únoru otevřel Kaufland 141. prodejnu v ČR.

Kapacita logistického centra v Modleticích čítá 75 000 paletových míst, z toho automatický zakladač 11 000 paletových míst.

Denní příjem dosahuje 5000 palet, ve špičce až 7000 palet.

Denní výdej zahrnuje 200 000 zpracovaných krabic a přibližně 1000 celopalet, ve špičce je to pak až 350 000 krabic a asi 2000 celopalet.

Každý den Kaufland vypraví 120 zásobovacích nákladních vozidel, ve špičce až 180.

Loni Kaufland v distribučním centru v Olomouci zprovoznil automatický zakladač palet s téměř 23 000 paletovými místy a automatický sklad vychystávání zboží, tzv. AKL, který má 114 000 skladových pozic pro zhruba 10 000 druhů zboží.


Článek připravila: Martina Vampulová

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required