logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

Autonomní manipulační technika vyžaduje jednotné komunikační rozhraní

10. června 2022
Sklad 0
1568
Autonomní manipulační technika vyžaduje jednotné komunikační rozhraní

Autonomní manipulační technika vyžaduje jednotné komunikační rozhraní

Vozíky bez řidiče (FTF) a autonomní mobilní roboti (AMR) získávají na oblibě především díky efektivnímu fungování a rychlosti, jakou materiál automatizovaně přepravují. Aby byly ovšem vhodné pro masový trh, je potřeba jednotné rozhraní, jako je VDA 5050.

Pouze prostřednictvím jednotného rozhraní je možné řídit a koordinovat vozíky nezávisle na jejich výrobci. „Ve společnosti Still si myslíme, že abychom mohli nadále plnit požadavky našich zákazníků, bude jednotné rozhraní v budoucnu nevyhnutelné,“ vysvětluje Florian Kratzer, international key account manager Automated Solutions společnosti Still.

Řešení přináší standardizované komunikační rozhraní VDA 5050. S jeho podporou je například možné sjednotit řízení zakázek nebo řízení přepravy heterogenních flotil pod jedno uživatelské rozhraní. Svou výkonnost rozhraní prokázalo mimo jiné během akcí AGV Mesh-Up pod záštitou německého oborového svazu manipulační techniky a intralogistiky. Společnost Still se na této akci, která se konala v rámci akce IFOY Test Camp, podílela již loni. Společně s různými výrobci zde Still ukázal, jak spolu nejrůznější přepravní vozíky bez řidiče přes rozhraní VDA-5050 vzájemně komunikují, jsou na společné ploše bezpečně a efektivně naváděny a dokážou spolu provádět úkoly přepravy. „Minulý rok jsme v rámci tohoto testování pod řídicí systém skupiny Kion (do které patří i Still) do homogenní jednotky velmi úspěšně sloučili vozíky různých výrobců s velmi rozdílnými navigačními technikami a přepravními schopnostmi,“ říká expert společnosti Still.

Úspěchy takovýchto předváděcích akcí ukazují, že přepravní systémy bez řidiče budou připraveny pro masový trh. Florian Kratzer k tomu poznamenává: „Vizí společnosti Still je poskytovat automatizovaná řešení široké veřejnosti. Budeme tak moci vyhovět i dlouhodobým poptávkám zákazníků s velkým objemem, které vyžadují velké, automatizované flotily.“

Přizpůsobením interního koncernového řídicího softwaru pro přepravní systémy bez řidiče a integrovaného softwaru ve vozících na rozhraní VDA 5050 si poskytovatel intralogistických řešení z Hamburku navíc zajišťuje kompetenci integrovat do svého systému i produkty jiných poskytovatelů. Současně tak Still může nabízet sériově vyráběné přepravní vozíky bez řidiče, které lze přes VDA 5050 integrovat do řídicích systémů jiných výrobců, například do systému dodavatele softwaru Synaos.

To, že rozhraní VDA 5050 nemá uplatnění pouze v rámci akcí a k předváděcím účelům, ukazuje partnerství, které společnost Still uzavřela s inovativním dodavatelem softwaru Synaos. Tato spolupráce neslouží pouze k praktické realizaci a zavádění nejmodernějších automatizovaných projektů, ale především k nabídnutí možnosti zákazníkům, aby si mohli sami vybrat jak software, tak hardware, a obojí individuálně spojit – přesně to, co VDA 5050 slibuje.

Wolfgang Hackenberg, CEO a spoluzakladatel firmy Synaos, říká: „Těší nás, že jsme se společností Still přijali další silnou značku do naší mezinárodní partnerské sítě. Naše intralogistická řídicí platforma Syna.os Logistics od začátku podporuje rozhraní VDA 5050. Dnes na tomto základu řídíme řadu implementací u zákazníků. Díky partnerství profitují naši zákazníci několikanásobně, protože si individuálně vybírají svůj hardware a software pro realizaci svých intralogistických procesů a výrazně zvyšují svou efektivitu.“

Podle Floriana Kratzera probíhají se standardizovaným komunikačním rozhraním VDA-5050 procesy ještě výrazně bezpečněji a jednodušeji. „Jako zodpovědný výrobce proto budeme tento proces – ve prospěch našich zákazníků – nadále velmi aktivně sledovat a podporovat,“ dodává.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required