Na kafe s… Danielem Knaislem, jednatelem skupiny Geis pro CZ, SK a PL
Jak na efektivitu přeprav? Co skutečně funguje? A jaký je očekáván vývoj v této oblasti? Právě o tom jsme mluvili s Danielem Knaislem, jednatelem skupiny Geis pro CZ, SK a PL.
K maximalizaci efektivity dopravy využíváte více cest. Jaký je váš recept na efektivitu dopravy?
Naší nespornou výhodou je možnost kombinace produktů. V případě paletového systému je to i kombinace s celovozovou přepravou nebo dokládkou. Dobrým přepravním řešením dokážeme maximalizovat efektivitu v souvislosti s objemem i druhem přepravovaného nákladu. Další možností je optimalizace nakládky a využití ložné plochy vozidel. Snažíme se využít takovou přípojnou techniku, která by zefektivnila provoz na našich hlavních bězích, kde se přepravují velké objemy zboží mezi centrálním překladištěm a jednotlivými pobočkami. Proto jsme zařadili do naší kolony i tzv. vláček, tedy klasický 13,6 m dlouhý návěs doplněný připojeným přívěsem. Celá souprava má délku přes 25 metrů. Objem nákladového prostoru soupravy dosahuje 129 m³. Užitná plocha je navíc násobena systémem double decker.
Kolik palet navíc v rámci jedné cesty tedy můžete přepravit?
Oproti běžnému návěsu můžeme na tuto soupravu naložit o 24 palet více, tedy celkem 90 palet. Technologie odpovídá svými parametry dopravní legislativě a je pro ni potřeba pravidelně žádat povolení na ministerstvu dopravy.
A co oblast sjednávání přeprav? Jak se podle vás oblast sjednávání přeprav bude v horizontu nějakých deseti let ubírat? Kam vše směřuje? Jaké v tomto směru vidíte trendy?
Určitě ještě pokročí propojování IT systémů mezi zákazníkem a logistickým providerem. Mnohem více objednávek bude u dopravce objednáno přímo v čase vzniku přepravní potřeby a dopravce je uvidí on-line ve svém systému.
Celá skupina Geis stále posiluje a roste. A to nejen v ČR. Nedávno bylo oznámeno, že jste se stali prvním nájemcem ve VGP parku u Bratislavy…
Ano. Díky dynamickému růstu jsme potřebovali najít větší a vhodnější prostory pro naši pobočku v bratislavském regionu. Naším požadavkem byl moderní cross-dockový terminál v kombinaci se skladovou halou v blízkosti Bratislavy a zároveň v lokalitě přímo u dálnice D1. Nový logistický park, který realizuje VGP v těsné blízkosti Bratislavy u obce Bernolákovo, přesně splňuje tyto požadavky.