logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V Pacově na Pelhřimovsku byla začátkem června předvedena samostatně fungující nabíjecí stanice,...
  • Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům...
  • Mezinárodní logistická skupina Leschaco sídlící v Brémách oznámila, že od 1. července se funkce...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) přebrala do užívání dalších 25 intermodálních návěsů, čímž...

Na kafe s… Jiřím Brunclíkem, manažerem sekundární distribuce pivovaru Budějovický Budvar

24. listopadu 2020
Rozhovory 0
3381
Na kafe s… Jiřím Brunclíkem, manažerem sekundární distribuce pivovaru Budějovický Budvar

Na kafe s… Jiřím Brunclíkem, manažerem sekundární distribuce pivovaru Budějovický Budvar

Jaký je recept na zajištění efektivní distribuce? To je jistě téma, které zajímá každého logistického profesionála. O efektivitě distribuce jsme mluvili s jedním z nejpovolanějších: s Jiřím Brunclíkem, manažerem sekundární distribuce pivovaru Budějovický Budvar. Řeší distribuci produktů pivovaru v rámci celého světa. Podívejte se na zkušenost z praxe, která funguje na jedničku.

Prozradíte, jaký je váš recept na zajištění efektivní distribuce vašich produktů? Jak řešíte distribuci?

Logistika v národním pivovaru Budějovický Budvar je jednou z nejdůležitějších činností společnosti, díky které se vyrobené produkty dostávají k zákazníkům po celém světě. Budějovický Budvar disponuje nejen výrobním závodem, ale i nově vybudovaným logistickým areálem. Jeho srdcem je plně automatický zakladačový sklad pro 19 tisíc palet, který je s výrobní částí pivovaru propojen unikátním technologickým mostem pro obousměrnou dopravu palet s hotovými výrobky a vratnými obaly. Pro účely efektivní distribuce produktů Budějovického Budvaru na tuzemském trhu je na území České republiky strategicky rozmístěno dalších šest distribučních středisek. Distribuce produktů je zajištěna prostřednictvím primární, sekundární a tankové distribuce.

Můžete podrobněji popsat nejprve primární distribuci?

Primární distribuce je zajištěna prostřednictvím tzv. Budvar Expresů, které systémem pevných přepravních linek zajišťují zejména dodávky produktů a svozy vratných obalů do a ze skladů našich distribučních středisek. Druhou možností je externí kamionová přeprava, kterou využíváme pro přepravy produktů nejen na distribuční střediska, ale také do velkoobchodů a distribučních center našich klíčových zákazníků.

A sekundární distribuce?

Ta zajišťuje dodávky zboží z našich distribučních středisek především odběratelům v Horeca a retailu. Přeprava je zajišťována menšími nákladními vozidly s různými přepravními kapacitami.

Zmiňoval jste také distribuci prostřednictvím tanků…

Tankovou distribuci zajišťujeme v regionu jižních Čech a Prahy prostřednictvím speciálně upravených vozidel na přepravu přepravních tanků o objemu tisíc litrů každého tanku. V ostatních oblastech České republiky využíváme k distribuci tankového piva menší pětihektolitrové přepravní tanky, které jsou na distribučních střediscích z kamionů překládány na menší rozvozová vozidla. Tato vozidla převezou pivo v přepravním tanku k provozovně, kde ho následně posádka vozidla přetlačí do tanků umístěných v chladících boxech příslušné restaurace.

Distribuci zajišťujete vlastními vozy nebo využíváte externí dopravce?

Distribuci řešíme přepravním mixem, tzn. částečně vlastními vozidly a částečně využíváme externí dopravce. Největší podíl přeprav primární distribuce je zajišťován vlastní flotilou tzv. „Budvar Expresů“, která je tvořena šesti tahači a dvacetičtyřmi velkokapacitními návěsy, každý s kapacitou 33 paletových míst a nosností 26 tun. Tahače značky Volvo, DAF a Scania splňují emisní normu EURO 6. Díky nastavenému systému pevných linek je tahač, který nečeká na naložení a vyložení návěsu téměř 24 denně na cestě. Každý z nich najede ročně 250 tisíc kilometrů.

V logistickém centru pivovaru a na distribučním středisku je vždy připraven naložený návěs. Na začátku linky řidič Budvar Expresu s tahačem zapojí v pivovaru připravený naložený návěs a převeze ho např. do distribučního střediska v Brně, kde návěs odpojí a vykoná povinnou bezpečností přestávku. Následně připojí na distribučním středisku předem připravený naložený návěs a odjíždí zpět do pivovaru. Po příjezdu do pivovaru má řidič splněn denní výkon, do tahače nasedá nový řidič a cesta na distribuční středisko s nově naloženým návěsem se opakuje.

Jak to máte s poměrem vlastních a externích vozidel v rámci regionů?

V distribučním středisku v Českých Budějovicích a v Brně k sekundární distribuci využíváme vlastní rozvozová vozidla, která dle potřeby doplňujeme vozidly externích dopravců. Na ostatních distribučních střediscích využíváme výhradně rozvozová vozidla externích dopravců.

Jaké aktuálně v oblasti distribuce spatřujete trendy (např. z pohledu závozů, časových oken, vytěžování vozidel, plánování tras, požadavků na ekologii v rámci distribuce – př. v centrech měst)?

Kromě trendů z širšího pohledu, jako jsou koncentrace skladových sítí spojená s centralizací skladů, úzká kooperace výrobních a distribučních organizací, standardizace zásobovacích systémů či cross-docking, se v oblasti FMCG zvyšují požadavky našich zákazníků na zkracování času mezi dobou od doručení objednávky a požadovaným termínem dodání kombinované s omezováním otvírací doby na příjmu zboží u našich odběratelů, nebo dnes již standardním přidělováním časových oken k vyložení zboží ve velkoobchodech a distribučních centrech, což má nemalý vliv na distribuční náklady a vyšší ekologickou zátěž.

Kdybyste měl jmenovat, tak jaké v oblasti distribuce spatřujete největší trendy?

Za největší trendy distribuce považuji maximalizace vytíženosti vozidel, minimalizace počtu ujetých kilometrů na trase a především snahu minimalizovat ekologickou zátěž, tedy snižovat uhlíkovou stopu.

V tomto směru jste s jedním českým výrobcem nealkoholických nápojů vloni spustili projekt Sdílená distribuce. Co je jeho cílem?

Pilotně jsme začali sdílet distribuci v regionu jižních Čech a s ohledem na skvělé výsledky projektu počátkem roku 2021 rozšíříme distribuci na regiony distribučních středisek Plzeň a Teplice. Cílem tohoto projektu je: poskytnout naše know-how v oblasti tuzemské distribuce, poskytnou volné skladové i distribuční kapacity a volné lidské zdroje, zahustit distribuční síť, tím snížit přepravní vzdálenosti mezi jednotlivými odběrateli a navýšit vytíženost vozidel. S distribučním partnerem máme mnoho společných odběratelů. Nyní k nim již nejezdí dvě vozidla, jedno s dodávkou z Budvaru a druhé s dodávkou od distribučního partnera. Dnes odběrateli přiveze vše potřebné pouze jedno vozidlo.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

M2C Innovis posouvá bezpečnost čerpacích stanic na novou úroveň. S MOL nasazuje technologii Fog Cannon

Představte si situaci: v nočních hodinách se na čerpací stanici vloupá pachatel s úmyslem krást. Sotva však překročí práh pokladní zóny, aktivuje se alarm. V mžiku se spustí zařízení skryté za pokladnou – během několika vteřin je prostor zahalen neprostupnou mlhou. Pachatel ztrácí orientaci, nic nevidí, nemá možnost krást ani poškodit zařízení čerpací stanice. Vystrašený […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required