Praha následuje současný trend rozvoje krátkodobých pronájmů komerčních prostor a zařadí se po bok světových metropolí jako New York, Londýn, Hong Kong či Milán, kde v současnosti Storefront působí. V Česku bude aktivní prostřednictvím start-upového konceptu The Prostor, který rozvíjí realitně-poradenská společnost 108 AGENCY.
Americká společnost Storefront působící globálně v oblasti krátkodobých pronájmů komerčních prostor navázala partnerství s českým start-upem The Prostor. Cílem je nabídnout klientům možnost netradiční prezentace jejich produktů či služeb formou originálních pop-up eventů. Jde o to, je představit zákazníkům novinky v nabídce, a sice v neobvyklém prostředí mimo tradiční retailové prostory. Pro společnosti z oblasti módy, designu, ale například i výrobce elektroniky či automobilů představují pop-up eventy vítané rozšíření tzv. offline marketingu.
„Spolupráce se Storefront nám umožní prezentovat pražské prostory i v globálním měřítku a pomůže tak prezentaci zahraničních značek v České republice,“ uvádí Dušan Hříbal, director The Prostor.
Amsterdam, Milán a Praha
Storefront v současné době působí v osmi světových metropolích ve Spojených státech, Evropě i Asii. Praha se stane devátou destinací, přičemž na starém kontinentu doplní nizozemský Amsterdam a italský Milán. Koncept krátkodobých komerčních pronájmů je svým principem podobný populární platformě Airbnb, specializované na krátkodobé ubytování. V on-line nabídce si zájemce vybere vhodný komerční prostor dle svých požadavků a časových možností. Není přitom fixován dlouhodobostí nájemní smlouvy tak, jako tomu bývá u tradičních retailových ploch, kde smlouvy zpravidla bývají uzavírány jako víceleté. Díky tomu mohou nejen zavedené, ale i začínající společnosti otestovat trh a zájem o jejich produkty, přičemž za standardních podmínek by pro ně vlastní plocha byla finančně nedosažitelná.
V českém prostředí je výraznějším průkopníkem rozvoje konceptu pop-up švédská nábytkářská společnost IKEA, která v nedávné době oznámila svůj záměr otevřít ve spodní části Václavského náměstí dvoupodlažní pop-up studio zaměřené na posílení vnímání značky IKEA.
„V tuzemsku není dosud prezentace formou pop-up příliš rozšířena, naším cílem tak je popularizace tohoto konceptu a rozšíření portfolia exkluzivních prostor. Nezabýváme se přitom pouhým vyhledáním prostor, ale také návrhem a realizací samotného pop-up storu. V tomto ohledu jsme navázali spolupráci s renomovaným studiem deForm, které se designově podílelo například na akcích pro Nike či Heineken,“ dodává Dušan Hříbal. Mezi nedávno realizovanými pop-up eventy vyjmenovává například představení nové kolekce Puma XO The Weeknd, která byla uvedena ve spolupráci se streetwear obchodem Queens. V tomto případě The Prostor zajistil prostředí moderního hausbótu, na jehož palubě uvedení kolekce proběhlo.