Společnost ESA logistika úspěšně přepravila čtyři vozidla expedice cestovatele Dana Přibáně „Trabantem tam a zase zpátky“ do indického přístavu Kochi, vzdáleného vzdušnou čarou více než 7000 kilometrů. Odtud výprava ikonických vozidel vyrazila na závěrečnou část své cesty kolem světa.
Vozidla v sestavě, kterou tvoří dvakrát Trabant 601 kombi (auta s přezdívkami Egu a Babu), jeden Fiat 126p („maluch“ Milda) a motocykl Jawa 250 „kývačka“ s přezdívkou Anežka, vyrazila v kontejneru na cestu ze středočeské Nové Vsi pod Pleší do Indie na konci února.
„Jak už to bývá, ne vše šlo dle plánu, a tak jsme museli z ČR korigovat situace spojené s dopravou na druhém konci světa. První problém nastal, když se loď přepravující trabanty zdržela a přijela do překladiště v Colombu na Srí Lance o dva dny později. Proto nestihla plánovaný přípoj do Kochi a vše se o týden zdrželo. Indické úřady v Kochi navíc nebyly připraveny na výpravu historických vozidel a považovali je za šrot, kterého se tam chceme zbavit. Museli jsme rychle reagovat a dodat další žádané dokumenty. Situaci nepomohlo ani to, že členové výpravy do kontejneru s vozidly přidali natáčecí techniku a neuvedli ji na seznam přepravovaného zboží. Tím se na chvíli, než se vše vysvětlilo, stali mezinárodními pašeráky,“ popisuje s úsměvem okolnosti přepravy ředitel marketingu ESA logistika Jindřich Karas.
„Cíl máme jediný: dokončit s naším prvním trabantem, veteránem Egu, cestu kolem světa. Vyrazit z Indie do Nepálu, přes krásný Kašmír do divokého Pákistánu, byrokratické Číny, Kyrgyzstánu a Tádžikistánu, na jednu z posledních nezpevněných horských cest Pamir Highway a pak konečně znovu dojet do uzbeckého Samarkandu, nejvýchodnějšího města naší první cesty! Ovšem tentokrát z východu. Jakmile Egu znovu stane pod zbytky mešity Bibi Chanum, objede jako první trabant svět. A to se počítá, i když mu to trvá přes deset let,“ popisuje nynější expedici její iniciátor – cestovatel Dan Přibáň. Ze Samarkandu se pak výprava vydá přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu domů. Během posledních kilometrů chce výprava vytvořit nejdelší kolonu trabantů v Česku a na Slovensku.