On-line supermarket Rohlik.cz loni zvýšil obrat na 960 milionů korun, meziročně tak rostl trojnásobně. V letošním roce tento e-shop očekává tržby minimálně dvě miliardy korun. Chce se zaměřit na zefektivnění logistiky a testování nových způsobů doručování zboží zákazníkům. Jak informovala ČTK, smělé plány mají i další internetoví prodejci potravin.
„Loni jsme si dali za cíl v Praze a Brně utržit 750 milionů korun a další stovky milionů přidat díky územní expanzi. Nakonec byl zájem pražských a brněnských zákazníků vyšší, než jsme plánovali,“ uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.
Kromě dalšího rozšiřování se chce obchod stát místem pro všechny nákupy, nejen pro ty velké. Podle Čupra Rohlík.cz za konkurenci považuje především kamenné supermarkety a hypermarkety. „Pokud jim chceme dále přebírat zákazníky, musíme se naučit zákazníkům ziskově doručit i menší, doplňovací nákupy. Proto chceme letos dále zefektivnit logistiku a testovat nové způsoby doručování nákupů,“ dodal Čupr. Rohlik.cz je nyní dostupný pro 2,5 milionu obyvatel a v plánu má další expanzi.
Konkurenční Košík.cz začal loni v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.
Také Kolonial.cz chystá pokračující expanzi. Aktuálně nabízí zhruba 11.500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko. Kolonial.cz už dříve uvedl, že chystá rozsáhlé změny: chce se stát jedničkou na trhu pro velké zásobovací nákupy jak domácností, tak v případě firem.
České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 % víc. Jen za potraviny a nealko nápoje to byly tři miliardy korun a meziroční růst přesáhl 40 %. Vyplývá to z údajů analytické společnosti GfK.
Ilustrační foto: Pixabay