Přepravci hlásí rekordní sezonu. PPL doručila 10 milionů zásilek
Pandemie změnila život a chování lidí. Ti se naučili více nakupovat on-line, od podzimu tak e-shopy zažívaly sezonní žně – a to nejen díky akci Black Friday, Vánocům, ale i podzimnímu lockdownu. Přepravní společnost PPL tak hlásí rekordní sezonu. Pokračuje i trend doručování zásilek přímo do výdejního místa.
Celý loňský rok byl pro celý logistický trh atypický
Společnosti PPL se během uplynulé sezony podařilo doručit rekordních 10 milionů zásilek. To je celkově o 50 % více zásilek než loni. „Nejen sezona, ale i celý loňský rok byl pro celý logistický trh atypický, právě kvůli současné pandemii a neustále se měnícím vládním opatřením. To vše velmi často prověřovalo naše kapacity tím nejdrsnějším způsobem, ale na druhou stranu přinesly tyto výzvy řadu vylepšení a urychlení projektů. Abychom dodrželi kvalitu i přes rekordy, doručení probíhalo ve dvou hlavních vlnách i večer,“ říká Petr Horák, generální ředitel PPL CZ.
Oproti předcházející sezoně lidé předvánoční nakupování nenechávali na poslední chvíli a rozložili je více v čase, což velmi pomohlo v celém procesu doručování.
Trend: posílání zásilek na výdejní místa
„Velké poděkování patří i našim partnerům, kteří v průběhu sezony opravdu dodržovali domluvené počty přepravovaných zásilek a díky tomu se nám podařilo udržet velmi dobrou kvalitu našich služeb,“ dodává generální ředitel. Během uplynulé sezony Češi pokračovali v trendu, který přepravní společnosti zaznamenávají v průběhu posledních několika let – a to, že si nechávají zasílat zásilky přímo do výdejních míst, tzv. Parcelshopů.
„Stále více lidí tuto službu využívá a my očekáváme, že tento trend bude pokračovat i v roce 2021,“ dodává Petr Horák.
Z celkového objemu to byly 2 miliony zásilek, které si příjemci nechali zaslat právě do výdejních míst a sami si je tam pak vyzvedli. V současné době má PPL po celé České republice více než 2300 partnerských Parcelshopů. Pro příjemce zásilky to přináší spoustu výhod. Například si zásilku vyzvednou třeba cestou z práce nebo dle svých časových možností. Mnozí vítají, že na vyzvednutí zásilky mají 7 dní. Přináší jim to obrovskou časovou svobodu.
Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby
PPL loni oslavila 25 let na trhu a získala tak počtvrté titul Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby. „Jsem velmi pyšný na to, že se nám podařilo obhájit tento titul. Každý článek je v celém procesu logistiky velmi důležitý. Velké poděkování patří zaměstnancům, 2000 řidičům v terénu, operátorům zákaznického centra, pracovníkům na depech a překladišti, v administrativě, ve vývoji a v Parcelshopech. Ti všichni přispěli k tomu, že naše sezona byla výjimečná. Jsem velmi rád, že v naší společnosti se udržuje firemní kultura, která je postavena na vášni pro balíky, skvělé soudržnosti a týmové práci,“ uzavírá Petr Horák.
Plán: navýšení kapacit a investice
Přes silné turbulentní období, vládní restrikce a těžko odhadnutelný vývoj pandemické situace plánuje společnost PPL v roce 2021 navýšení kapacit, řadu investic a novinek v oblasti rozvoje a zkvalitňování svých služeb na trhu v ČR, ale i v oblasti zahraniční přepravy.