Resort dopravy uzavřel desetiletý kontrakt s vítězným konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které budou od roku 2020 vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a vybraných silnicích I. třídy. Ministerstvo se totiž jako účastník řízení vzdalo možnosti podat rozklad, tím ze zákona zaniklo předběžné opatření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nic tedy podle vyjádření ministerstva již nebránilo uzavření smlouvy.
CzechToll a SkyToll uspěly v mýtném tendru s cenou 10,75 miliardy korun, za niž budou nový systém elektronického mýta provozovat. Předpokládaná hodnota na dodávku a desetiletý provoz systému elektronického mýta včetně rozšíření zpoplatněné sítě o 900 kilometrů byla v zakázce vyčíslena na 29 miliard korun, což odpovídá cenám, za které mýtné zajišťuje stávající provozovatel.
„Podpisem smlouvy jsme dokončili výběr provozovatele systému elektronického mýta. Konsorcium CzechToll a SkyToll má teď 14 měsíců na přípravu a také převzetí celého systému od končící společnosti Kapsch. Nyní budeme především dohlížet na to, aby byl budoucí výběr mýta dobře připraven, otestován a funkční pro dalších deset let,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. A celou záležitost okomentoval i na Twitteru: „Smlouvu jsme uzavřeli rychle, ale uváženě. Nový provozovatel musí mít dostatek času, současně nezastírám, že postup byl takový, abychom co nejlépe ochránili zájmy státu.“
Dodavatel má nyní 14 měsíců na převzetí, testování a spuštění systému elektronického mýta od ledna 2020. Předpokládaný výnos mýta na dálnicích a vybraných silnicích I. třídy by se měl pohybovat okolo 140 až 150 miliard za deset let.