Ministr dopravy Dan Ťok oznámil, že v příštím vládním kabinetu nebude. Jeho působení v čele resortu nebylo nijak zvlášť úspěšné, ale ani vyloženě neúspěšné. Momentálně je se svými 3,5 roky ve funkci druhým nejdéle sloužícím ministrem dopravy v historii samostatné ČR – po Milanu Šimonovském, který tento post zastával v letech 2002 až 2006.
V horkém ministerském křesle se Danu Ťokovi dařilo více než jeho předchůdci Antonínu Prachařovi – ten ostatně ve funkci vydržel necelý rok. Což ale neznamená, že působení končícího ministra, disponujícího bohatými zkušenostmi na pozici generálního ředitele firmy Skanska, bylo zrovna zlatou érou.
Není cílem tohoto textu detailně zhodnotit působení pana Ťoka jako šéfa resortu dopravy. Leč přece… Vzpomínáte na megalomanské plány ohledně budování nových dálnic, zveřejněné loni na jaře? Stavební boom, který měl být spuštěn na podzim 2017, se nakonec jaksi nekonal. Řečeno s mírnou nadsázkou a ironií: ani ťuk. Stejně tak problematický byl postup ministerstva ve věci mýtného systému. O tom koneckonců svědčí blamáž v podobě zrušení tendru na nového provozovatele mýta antimonopolním úřadem.
Vaše názory, komentáře či připomínky uvítáme na facebookovém profilu SL.
Text: David Čapek
Foto: archiv