Přesně před rokem přešel start-up DoDo pod akcelerátor Inveo a od té doby roste. Loni odbavil více než 100.000 objednávek, disponuje více než 50 vlastními automobily a přibližně 180 kurýry. Inveo díky akvizici DoDo doplnilo další nástroj do své budované e-commerce omnichannel struktury v podobě logistických služeb na míru.
Asistenční služba DoDo získala během uplynulého roku stabilní zákaznickou základnu, a ačkoliv začínala jako B2C služba, významně vzrostla i její role v B2B segmentu, kde e-shopům a online službám nabízí ideální řešení tzv. poslední míle. Startup spolupracuje například s KFC při rozvozu jídel a využívá ho i e-shop Mall.cz v rámci zákaznické služby Mall až k Vám. I díky těmto partnerstvím mohlo DoDo v loňském roce mj. rozvézt 65.000 obědů, najet 3.500.000 kilometrů a uspořit zákazníkům až 80.000 hodin času.
Za kontinuálním nárůstem poptávky služeb kurýrů DoDo stojí propracovaný systém logistiky a maximální flexibilita. „Každá zásilka vyžaduje specifický přístup, ať je to díky jejímu obsahu nebo prioritám. Zásilky obsahující potraviny nebo čerstvé květiny mají v tomto ohledu automaticky nastavené parametry, vyžadují opravdu pečlivé plánování a prověří, zdali námi nastavený systém je opravdu funkční. Další skupinou prioritních zásilek byly v loňském roce například urgentní žádosti na zařízení oprav mobilních telefonů, zapomenuté klíče, nebo zajištění dovozu léků nemocným,“ popisuje Michal Menšík, CEO logistického start-upu DoDo. „Za rok fungování služby DoDo jsme vystáli více jak 3500 front na dárky, nachodili jsme přes 4000 km, dovezli jsme kolem 1000 párů obuvi, přes 400 kusů nových knih i několik stovek bytových doplňků a vyřídili tisíce dalších zákaznických přání a objednávek,“ doplňuje část výčtu zajímavostí Michal Menšík.
Spokojenost s pěšáky i mobilními kurýry vede e-shopy k zařazení nových služeb, jako je například vrácení zásilky s oblečením nebo obuví zpět do distribučního centra. Zákazník se tak může v klidu rozhodnout, jaké zboží si ponechá a jaké bude chtít vrátit. Kurýr v tu chvíli plní roli prodloužené ruky nebo ambasadora konkrétní značky a podílí se na celkové kvalitě poskytovaného servisu.
V roce 2018 by měl start-up DoDo díky stabilně rostoucímu B2B segmentu začít postupně obsazovat nové trhy v čele se Slovenskem a Polskem. V momentě, kdy ve velkých zahraničních městech díky B2B zakázkám vznikne dostatečná infrastruktura, začne zde DoDo poskytovat služby i pro segment B2C, které již úspěšně fungují v České republice.