S končícím rokem vyvrcholila i sezona rozesílání zásilek. Rekordní objemy vykázal před loňskými Vánocemi také balíkový přepravce PPL. Proto museli přiložit ruku k (doručovacímu) dílu i pracovníci administrativy, obchodníci a dokonce vrcholový management.
Zvýšenou aktivitu zaznamenala společnost PPL už v listopadu, kdy počty denních zásilek přesahovaly 240.000. V některých dnech se tak jednalo až o polovinu balíků více oproti roku 2016 a v porovnání s nejslabším obdobím roku šlo o trojnásobek. Celkově firma v listopadu doručila 3,3 milionu zásilek, což je pro PPL nový rekord. V porovnání s předcházejícím rokem byl rekordní i prosinec. Zatímco ve dvanáctém měsíci roku 2016 počet balíků atakoval číslo 2,76 milionu, v prosinci 2017 PPL evidovala 3,3 milionu zásilek.
Rekordní počet 309.000 zásilek přepravce zpracoval 18. prosince. V provozu vypomáhali pracovníci z administrativy, obchodní zástupci i nejvyšší vedení společnosti včetně generálního ředitele. Rovněž PPL se potýká s nedostatkem pracovníků, stejně jako celý domácí trh prakticky ve všech krajích.
Firma udává, že jen průměrně 5 % zásilek nedodá následující pracovní den. Z nich je 80 % nedoručeno z důvodu nezastižení příjemce na doručující adrese nebo přesměrováním zásilky na základě požadavku příjemce. Celých 95 % objednávek je tedy obvykle vyřízeno do následujícího dne, s výjimkou extrémních špiček během sezony.
Svou roli stále více sehrávají kontaktní místa, tzv. ParcelShopy, kterých firma v předvánočním období provozovala více než 1350 po celé České republice. Výhodou je, že většina ParcelShopů má vstřícnou pracovní dobu. Častokrát jsou otevřeny i o víkendech a státních svátcích podle časových možností zákazníků.
„Předvánoční nápor jsme zvládli především díky plnému nasazení všech zaměstnanců,“ hodnotí náročné období generální ředitel PPL Petr Chvátal. „Vždy se především soustředíme na kontinuitu celého procesu cesty zásilky a i v roce 2018 budeme dělat vše pro to, aby byli naši zákazníci s našimi službami maximálně spokojeni.“