ČD Cargo spustilo kampaň, jejímž cílem je podpořit zájem firem o přepravu jednotlivých vozových zásilek po železnici. Bylo nasnadě, že se státní nákladní dopravce k tomuto kroku odhodlal, protože uvedený segment není zrovna úspěšný – např. v loňském roce se takto přepravilo o 2 miliony tun zboží méně než předloni. Na rozdíl od dopravy v rámci ucelených vlaků, které představují ziskovou oblast.
Část přeprav přešla na silnici, protože levná nafta umožnila kamionovým dopravcům nabídnout nižší ceny. Dopravení zásilky železniční cestou má přitom řadu výhod, spočívající mj. v bezpečnosti a ekologičnosti. Nemluvě o tom, že do jednoho železničního nákladního vagonu se vejde objem zboží odpovídající zhruba tomu, co pojmou dva kamiony.
Společnost zprovoznila webové stránky, kde je možné spočítat cenu přepravy mezi dvěma stanicemi. Třeba cena za nákladní vagon na trase Praha – Brno začíná na 5550 korunách, Plzeň – Zlín je k mání od 9500 korun.
Služba prozatím evidentně není zisková. Příští rok se ukáže, jestli se situace i díky marketingové kampani nezlepší. V každém případě, ministerstvo dopravy dlouhodobě nepřipouští zrušení jednotlivých vozových zásilek, protože se obává další expanze kamionů.