Společnost STILL se zúčastní s mottem „Simply Smart“ veletrhu pro intralogistiku CeMAT 2016, který se koná od 31. května do 3. června 2016 v Hannoveru. Na volném prostranství v pavilonu 35 předvede specialista na intralogistiku z Hamburku novinky z oblasti manipulační a skladové techniky a řešení z oblasti řízení materiálových toků. Největším tahákem bude na veletrhu systém inteligentní tažné soupravy LiftRunner, se kterým STILL dokazuje svou kompetenci v oblasti štíhlých logistických procesů. Kromě různých tahačů, typů rámů a pojízdných vozíků představí STILL automatizovaný systém pro nakládání a vykládání pojízdných vozíků. Díky tomuto systému nemusí obsluha na místě nakládání nepohodlně nastupovat a vystupovat z vozíku.
Získáním společnosti LR Intralogistik, specialisty na vnitropodnikovou přepravu prostřednictvím prvků inteligentních tažných souprav (bez využívání vysokozdvižných vozíků), posílila společnost STILL v roce 2015 své know-how v procesně orientovaných koncepcích řízení materiálových toků až po automatizovaná řešení. Výsledkem je systém inteligentních tažných souprav LiftRunner, který je možné optimálně přizpůsobit podle konkrétní provozní situace, a u kterého je důraz kladen na bezpečnost procesů, efektivitu nákladů, bezpečnost a ergonomii.
Že to nejsou jen sliby, ukázaly již dvě inteligentní tažné soupravy STILL, které se od dubna 2016 používají v nově otevřeném technologickém centru Puls (výrobní a logistické systémy) vysoké školy Landshut v Dingolfingu. Centrum je vybudováno jako plnohodnotná, středně velká firma a zabývá se nejnovějšími poznatky o inteligentních materiálových tocích a štíhlém řízení pro výrobní závody. Mělo by sloužit jako rozhraní mezi teorií a praxí, k výzkumu a k výměně informací. Inteligentní tažné soupravy STILL LiftRunner zde prokázaly, že je lze optimálně přizpůsobit individuálním provozním rámcovým podmínkám v průběžné výrobě od příjmu až po expedici zboží.
Systém inteligentních tažných souprav STILL se skládá z tahače (např. konstrukčních řad CX-T, LTX nebo R 07) a flexibilní kombinace nejrůznějších prvků, například přívěsů zůstávajících připojených v soupravě pro nakládání pojízdných vozíků, takzvaných B-rámů, E-rámů a C-rámů LiftRunner a z pojízdných vozíků, na které se nakládají nákladové jednotky nebo produkty všeho druhu. Pojízdné vozíky se do rámů STILL LiftRunner zasunou a zajistí. Podle směru připojení se mohou nakládat zprava nebo zleva (E-rámy a C-rámy) nebo z obou stran, takže není potřeba otočení a opětovné připojení (B-rámy). Při vstupu na tahač se pojízdné vozíky automaticky nadzdvihnou. Šetří se tím nejen jejich kolečka, ale snižuje se i hluk při jízdě. Potřebná energie pro nadzdvihnutí je poskytována pneumaticky, hydraulicky nebo elektricky přes tahač nebo autonomně přes rám. Obsluha nemusí vyvíjet žádnou sílu. Při opuštění tahače se rámy automaticky spustí dolů a pojízdné vozíky lze bez namáhání zad odebrat. Pojízdné vozíky jsou vybaveny polyamidovými kolečky, která minimalizují valivý odpor, takže lze snáze pohybovat s těžkým nákladem.
Díky široké nabídce pojízdných vozíků a rámů STILL LiftRunner lze podle potřeb sestavit tažné soupravy, které časově a prostorově úsporně zásobují jednou jízdou několik decentralizovaně umístěných výrobních míst díly podle takzvaného Milk Run systému, tzn., že se materiál na nejrůznějších nákladových jednotkách přepravuje „just in time“ na montážní místa a odvážejí se hotové díly. Provozovatel šetří nejen drahou logistickou plochu, ale může zmenšit zásoby a spotřebu energie a díky menší hustotě přepravy redukovat riziko nehod.