logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....
  • První čtvrtletí roku 2025 se na českém trhu komerčních nemovitostí neslo ve znamení mimořádné...
  • Alza spouští službu Pošli to AlzaBoxem, která lidem umožňuje posílat balíky mezi více než 2500...

K zákazníkům firmy Aero vyrazilo 22 kamionů s letouny, příslušenstvím a náběžnými hranami

11. dubna 2024
Logistické systémy 0
725
K zákazníkům firmy Aero vyrazilo 22 kamionů s letouny, příslušenstvím a náběžnými hranami

K zákazníkům firmy Aero vyrazilo 22 kamionů s letouny, příslušenstvím a náběžnými hranami

Český výrobce letadel Aero realizoval mimořádnou nakládku 22 kamionů s letouny L-39NG a dalším příslušným vybavením pro své zákazníky. Svým rozsahem neobvyklou přepravní událost ještě zvýraznila nakládka již vyrobených náběžných hran pro Airbus A220. Jednalo se o složitou logistickou operaci, která vyžadovala pečlivou koordinaci a plánování.

„Dodání letounu L-39NG zákazníkovi je komplexní službou, jež zahrnuje jak samotný letoun včetně pozemního výcvikového zařízení, náhradních dílů a dalšího vybavení a příslušenství, tak i balík služeb pro výcvik pilotů a pozemního personálu se zaškolením a zkušebními lety. Zákazník tak dostává ke každé zakázce sadu teoretického a praktického školení,“ vysvětluje Viktor Sotona, předseda představenstva a CEO společnosti Aero, a dodává: „Před odesláním letounu tým od zákazníka včetně pilotů přijede k nám do Vodochod, kde letadlo vyzkouší při letu pod dohledem našeho továrního pilota Po doručení zákazníkovi letoun na místě během tří týdnů náš speciální tým zase složí a náš tovární pilot zalétá.“

Logisticky náročnou nakládku museli v Aero přichystat, naložit a celkově zkoordinovat během několika dnů. V této dodávce se mimo letounů, které se zpravidla přepravují v rozebraném stavu, nacházela také sada náhradních dílů a pozemního vybavení vážicího desítky tun, jde například o různé vozíky, klíny, plachty apod. Před transportem k zákazníkovi se každý letoun musí rozebrat, což trvá asi jeden týden. Stroj je rozebraný a uložený ve speciálně vyrobených železných přepravních klecích, v jedné je trup, v další křídla, ve třetí ocasní část a v poslední výškovky.

Připravenost a plánovací kapacity logistického oddělení Aero ještě zvýraznila souběžně probíhající nakládka náběžných hran, které se ve vodochodském závodu vyrábí na civilní letoun A220. Přeprava náběžné hany je sama o sobě velmi náročná, protože tato důležitá část letadla měří 17 metrů. Tomu musí být uzpůsobený i návěs kamionu. Brány českého výrobce Aero opouští průměrně dvě sady náběžných hran týdně. Za první kvartál se vypravilo k zákazníkovi 25 náběžných hran.

Součástí dodávky L-39NG bývá také pozemní simulační výcvikový systém, který je podstatný pro výcvikový proces vzdušných sil na straně zákazníka. Systém se skládá z leteckého simulátoru, který v nejvyšší verzi simuluje všechny prvky letu včetně chování letadla za různých letových podmínek. V některých případech požaduje zákazník vybavení celé učebny pro školení pilotů a mechaniků.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required