Elektronické nákladní listy mají být povinné od roku 2026. Ringil je do své platformy zapracoval už letos
Logistiku v celé Evropské unii čeká pravděpodobně už za dva roky zásadní změna. Přepravní společnosti totiž budou muset povinně využívat elektronické nákladní listy (eCMR). Nová legislativa tak sice přinese příležitost k zásadní modernizaci celého segmentu, na druhé straně dopravcům přinese nové povinnosti. Český start-up Ringil proto do své modulární platformy zapracoval eCMR již od letošního roku, aby svým klientům pomohl připravit se na novou regulaci.
Výhodou eCMR je propojení všech stran skrze digitální platformu, čímž se výrazně zvyšuje jak transparentnost, tak zejména efektivita celého procesu. „I když digitalizace logistiky postupuje pomaleji, než jsme si mysleli, počet států zapojených do eCMR roste. Je tak jisté, že dříve nebo později tento nástroj bude hrát v celém segmentu zásadní roli. Tím, že jsme do našeho řešení eCMR zapracovali už teď, dáváme našim klientům možnost adaptovat se s dostatečným předstihem a nabídnout tak ještě kvalitnější služby,“ vysvětluje CEO a spoluzakladatel startupu Ringil André Dravecký.
„Vnímáme to zároveň jako příležitost ukázat naši připravenost přijímat nové digitální standardy a předvídat trendy v celém segmentu. Jsme silným, progresivním hráčem na tuzemském logistickém trhu, který se umí včas adaptovat na změny dnešní rychle se měnící doby,“ dodává další ze zakladatelů a CTO Ringil Miloslav Vlach.
Podle Miloslava Vlacha navíc – vedle větší efektivity, bezpečnosti a nižší administrativní náročnosti – budou mít digitální nákladní listy i výrazný ekologický přínos. Jen v EU se totiž při přeshraniční přepravě každoročně použije přibližně 377 milionů papírových CMR.
Ilustrační foto: Unsplash