První budova v Panattoni Parku Ostrov North je plně obsazená
Prostory v Panattoni Parku Ostrov North převzal nový nájemce Conec Elektronische Bauelemente, sesterská společnost firmy Amphenol Tuchel Industrial. V Ostrově působí Amphenol už téměř 30 let a v letošním roce našel nové výrobní prostory právě v tomto areálu. Celá budova má rozlohu 20.000 metrů čtverečních a kromě společností Amphenol a Conec využívá její část, konkrétně jednu čtvrtinu, internetový obchod Kokiska. Stavbu haly s řadou udržitelných prvků na bývalém brownfieldu po firmě Škoda Ostrov zajistil developer Panattoni. Projekt financuje skupina Accolade.
Společnost Conec vyvíjí, vyrábí a prodává vysoce kvalitní konektory, kabely a technologie krytů. Její řešení pro konektivitu se používají v automatizaci, telekomunikační a energetické technice, strojírenské výrobě, zemědělství, zdravotnické technice, dopravě a leteckém průmyslu. V nové hale bude probíhat rozmanitá výroba – od komponentů pro medicínskou techniku přes zemědělské stroje a vybavení či fotovoltaické systémy až po bateriová úložiště a tepelná čerpadla. Skupina Amphenol je v Ostrově významným zaměstnavatelem. V současnosti zde pracuje na 300 lidí převážně z Ostrova. Díky rozšíření výroby i o vývojové centrum bude v novém provozu až 50 nových pracovních míst, a to i pro vysoce kvalifikované odborníky.
„Expediční oddělení jsme do Ostrova přemístili s cílem lépe uspokojit potřeby rostoucího množství našich zákazníků. Ostrov se nachází v srdci Evropy a v těsné blízkosti našich odběratelů, což zkracuje dodací lhůty a umožňuje efektivnější logistiku,“ říká Sven Holtgrewe, generální ředitel společnosti Conec. Firma tímto přesunem posiluje svou pozici spolehlivého partnera pro zákazníky v konektorovém průmyslu.
„Dokončení první budovy v Panattoni Parku Ostrov a její plné obsazení nájemci dlouhodobě působícími v Karlovarském kraji mě velmi těší. Plníme tím slib, že budeme navracet průmysl a život do dlouhodobě mrtvých brownfieldů a přinášet do regionů nová pracovní místa. V areálu již stavíme i druhou budovu, která bude cílit na hodnocení Excellent v mezinárodní ekologické certifikaci BREEAM New Construction,“ vysvětluje Klára Sobotková, regional development director ve společnosti Panattoni.
Panattoni Park Ostrov North vznikl revitalizací areálu po závodu Škoda Ostrov, jednoho z největších brownfieldů v Česku. Během sanací se přímo v areálu vyčlenilo k ekologické likvidaci dle typu kontaminace 12.700 tun nebezpečného odpadu. Při revitalizaci ostrovského areálu se Panattoni podařilo vytřídit a zrecyklovat rekordních 98,7 % demoličního odpadu, který tak nemusel být odvezen na skládku. Developer při výstavbě průmyslové zóny znovu využil 103.000 tun recyklátu, který tak nahradil primární přírodní suroviny. Tím se pro představu uspořila jízda zhruba 10.300 nákladních vozidel mimo areál.
Investice ve výši pěti milionů korun také putovala na výstavbu cyklostezky v okolí průmyslového parku. Použité stavební materiály a implementace nejmodernějších technologií zajištují, že budovy v areálu aspirují na jedno z nejvyšších ocenění certifikace udržitelnosti podle BREEAM New Construction, a to úroveň Excellent. V současnosti v průmyslovém parku probíhá výstavba druhé haly.
„Jsme rádi, že v segmentu průmyslových nemovitostí pokračuje kontinuální růst společností z výrobního odvětví, což letos výrazně vidíme i na našem portfoliu. Zároveň nás těší, že prostory v první budově Parku Ostrov North zaplnily firmy, které již delší dobu patří k velmi dobře etablovaným zaměstnavatelům na Ostrovsku. Velkou devízou celého místa je pak výborné dopravní napojení zejména do sousedního Německa. Brownfieldový projekt navíc automaticky těží také z již existující infrastruktury, a tak není nutné vynakládat prostředky na vybudování nové a tím vytvářet další ekologickou zátěž,“ konstatuje Milan Kratina, CEO skupiny Accolade.
Původní ostrovský závod Škody byl vybudován na konci 50. let 20. století, od roku 1960 se zde vyráběly trolejbusy, a to až 350 vozů ročně. Po roce 1989 tam vznikla samostatná firma Škoda Ostrov, jejímž majitelem byla plzeňská Škoda. Ta ale postupně přesouvala těžiště výroby do Plzně a provoz v Ostrově v roce 2004 uzavřela.