logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

Ball investoval do závodu na výrobu plechovek v Plzni 170 milionů eur

13. září 2023
Reality 0
902
Ball investoval do závodu na výrobu plechovek v Plzni 170 milionů eur

Ball investoval do závodu na výrobu plechovek v Plzni 170 milionů eur

Americká společnost Ball, výrobce nápojových plechovek, slavnostně představila svůj nový výrobní závod v průmyslové zóně Panattoni Pilsen Digital Park v Plzni na Borských polích. Investice do závodu dosáhla 170 milionů eur, kdy zhruba třetina připadla na samotnou halu plus pozemky a dvě třetiny stály technologie.

Budova výrobního závodu vyniká výrazným designem, ale také promyšleným nakládáním s energiemi a důrazem na udržitelnost. Vysloužila si tak mimo jiné nominaci v prestižní soutěži Stavba roku Plzeňského kraje 2022. Produkce závodu byla spuštěna letos v dubnu, vytvořila 200 nových pracovních míst a doplnila stávající výrobu v Ejpovicích u Plzně, která funguje již více než 25 let.

Nový výrobní závod zaujímá plochu o rozloze více než 47.000 metrů čtverečních. Při výstavbě výrobní haly i úpravách jejího okolí firma investovala mimo jiné do technologií minimalizujících dopady na životní prostředí. „Příkladem je střecha, která je pokryta fólií s vysokou odrazivostí, což snižuje tepelný ostrov. Díky spolupráci s městem Plzeň je celá budova napojena na městský zdroj tepla, které je z velké časti vyráběno pomocí biomasy, čímž se snižuje uhlíková stopa. Ve vnitřním vytápění využíváme rekuperace tepla z výroby a nezapomínáme ani na úsporná LED svítidla. Čeká nás také instalace fotovoltaických panelů pro zvýšení objemu energie z obnovitelných zdrojů,“ vysvětluje Radek Mádr, ředitel závodu Ball Beverage Packaging v Plzni.

Firma dbá na využití udržitelných prvků stavby. V celé budově byly využity materiály, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Na západní fasádě například vznikne zelená stěna z popínavých rostlin, která pomůže ochlazovat budovu a její bezprostřední okolí. V rámci přilehlé retenční nádrže vznikl lokální biotop. V areálu do budoucna proběhnou rozsáhlé sadové úpravy včetně osazení louky a lokálních broukovišť či ještěrkovišť, které pomohou rozvíjet lokální biodiverzitu.

„S globální mírou recyklace kolem 70 % a vysokými výtěžky ze samotného procesu jsou hliníkové plechovky nejvíce recyklovaným nápojovým obalem na světě. Hliníková nápojová plechovka umožňuje při správné recyklaci v podstatě nekonečný cyklus výroby, spotřeby, recyklace a opětovné výroby. Náš postoj je proto jednoznačný: vyrábíme produkt budoucnosti, který umožní naplnit cíle cirkulární ekonomiky,“ říká Radek Mádr. To se podle něj promítlo právě i do vybudování pokročilého výrobního závodu.

„Trend poptávky spotřebitelů, a tím pádem i výrobců nápojů, po plechovkách stabilně roste každý rok. A to nejen v České republice. Je to tedy odvětví průmyslu, které má obrovský potenciál. Jsem přesvědčen, že přístup společnosti Ball je hodný následování. Přesně takové firmy v našem kraji chceme. Vždyť kde jinde než v hlavním světovém městě výroby piva by taková společnost měla působit?“ klade řečnickou otázku Rudolf Špoták, hejtman Plzeňského kraje.

Nový výrobní závod na Borských polích je vůbec prvním projektem v rámci území Panattoni Pilsen Digital Park. Jedná se o rekultivovaný brownfield po části bývalých Škodových závodů. „Opuštěné pozemky po plzeňské Škodě na Borských terasách proměňujeme v moderní Panattoni Pilsen Digital Park, inovační centrum pro prestižní zahraniční investory, automatizované provozy a výroby s vysokou technologickou úrovní. Stavba na brownfieldu je sice investičně i technicky mnohem náročnější než výstavba na zelené louce, ale z hlediska udržitelného rozvoje je to správná cesta a nás to dobrodružství na ní vždy hrozně baví,“ předkládá vizi pro plzeňské brownfieldy Pavel Sovička, generální ředitel společnosti Panattoni pro Česko a Slovensko.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required