logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Firmy posilují monitoring dodavatelského řetězce, potvrzuje průzkum Téměř polovina výrobních...
  • Na cestě k „zelenějším krabicím“ Před logistickým odvětvím stojí úkol, jehož komplexitě,...
  • Dachser kupuje australského poskytovatele leteckých a námořních přeprav Logistický provider...
  • Gebrüder Weiss bilancuje: obrat loni vzrostl o téměř pětinu Mezinárodní logistická společnost...

V intralogistice poroste důraz na komplexní aplikace s většími flotilami robotů, predikuje MiR

14. prosince 2022
IT 0
388
V intralogistice poroste důraz na komplexní aplikace s většími flotilami robotů, predikuje MiR

V intralogistice poroste důraz na komplexní aplikace s většími flotilami robotů, predikuje MiR

Společnost Mobile Industrial Robots (MiR) sumarizovala klíčové trendy, které ovlivňují trh s autonomními mobilními roboty (AMR). Aktuálně dynamicky rostoucí instalace robotů do výrobních odvětví povedou k vývoji komplexních aplikací s podporou větších flotil robotů a důrazem na interoperabilitu, pokročilejší spolupráci s dalšími roboty a IT systémy, snazší údržbu nebo prvky umělé inteligence (AI), předpovídá firma MiR.

Podle nejnovější zprávy Mezinárodní federace robotiky (IFR) jsou řešení mobilní robotiky s více než 49.500 dodanými jednotkami v roce 2021 již pevnou součástí odvětví přepravy a logistiky. To představuje 45% nárůst oproti předchozímu roku. Tyto prodejní výsledky také odrážejí poptávku po automatizované mobilní přepravě ve výrobě – přes 80 % mobilních robotů bylo dodáno za účelem přepravy a logistiky ve vnitřních prostorách (bez započtení sektoru veřejné dopravy), přičemž prodej těchto robotů se zvýšil o 47 % na 40.400 jednotek.

Nasazení robotů zefektivňuje vychystávání v distribučním centru firmy Leder & Schuh

„Potřeba automatizovat manipulaci s materiálem dlouhodobě souvisí s nedostatkem pracovní síly a potřebou stabilních procesů ve výrobě a službách,“ říká Jesper Sonne Thimsen, obchodní ředitel pro střední a východní Evropu v Mobile Industrial Robots (MiR). „Posledních několik let ukázalo, že robotizace je správnou odpovědí na tyto výzvy. Roboty MiR pracují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a jsou schopné se vyrovnat s měnícími se podmínkami a potřebami na pracovišti, když umožňují výrobním firmám se zaměřit na zvyšování hodnoty jejich operací, spíše než na aktivity, které naopak spotřebovávají náklady.“  

Příklady úspěšných nasazení

Výrobní zařízení společnosti Eaton v rumunském Aradu vyrábí produkty pro obchodní divizi Life Safety. Roboty MiR byly nasazeny s cílem optimalizovat procesy interní logistiky a bezpečnosti.  Hlavním účelem nasazení bylo ulevit pracovníkům od rutinních činností a zaměstnat je úkoly s vyšší přidanou hodnotou v rámci komplexních týmů. Roboty MiR pracují ve firmě šest dní v týdnu ve dvou směnách a přepraví více než 100 palet každý den. Před nasazením AMR robotů byl materiál přepravován manuálně zaměstnanci s využitím paletových vozíků. Flotila obsahuje 5 robotů, přičemž společnost plánuje nasadit nový robot MiR250 k vyzvedávání elektronických komponent z linky na osazování plošných spojů (SMT).

K2 se majetkově propojuje se skupinou Sluno, kupuje v ní poloviční podíl

K úspěšným příkladům patří i nasazení robotů MiR v České republice. Ve výrobním závodě společnosti Faurecia (na horním snímku), která patří do skupiny Forvia, v jihočeském Písku funguje celkem 14 mobilních robotů. Sedm z nich je určeno k přepravě těžkých nákladů, jde většinou o roboty MiR600, a pracují v oblasti expedice hotových produktů. Jejich úkolem je přivážet do výroby prázdné palety a vyzvedávat plné palety pro odvoz do expedice. Druhou oblastí, kde pracují roboty MiR250, je zásobování komponent ze skladu na výrobní linky. Roboty ve Faurecii pracují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a pokrývají všechny tři směny. Roboty MiR nejlépe splnily potřeby výrobce: globální dostupnost, plně automatizovaná nakládka i vykládka, autonomní provoz, Wi-Fi konektivita, nezávislé mapování a software pro správu flotil.

V uvedených případech byly kalkulovány celkové náklady na vlastnictví, zejména s ohledem na současné dramaticky zvyšující se náklady na energie. „Jsme rádi, že můžeme říci, že naše produkty mají velmi nízkou spotřebu energie. Celodenní spotřeba elektrické energie jednoho robota činí pouze 2,58 EUR. Nasazením AMR robotů zákazníci tak získávají jak excelentní výkonnost, tak také nízké účty za energie,“ říká Jesper Sonne Thimsen.

Růst v regionu CEE a další výhled

Společnost MiR je v celém regionu střední a východní Evropy (CEE) zastoupena prostřednictvím 14 distributorů a certifikovaných integrátorů a 4 MiRGo partnerů. V jednotlivých zemích existuje silná partnerská síť, která umožňuje společnosti MiR být co nejblíže svým zákazníkům a jejich potřebám.

Jak firma předpokládá, rychlý rozvoj trhu s AMR a dalšími roboty a nové komunikační standardy zvýší poptávku po nástrojích pro správu flotil skládajících se z robotů od různých výrobců. Intenzivnější využití komunikačního standardu 5G přinese nové příležitosti vyplývající z rychlejší výměny dat a reakční doby robotů. Tento trend navíc posílí rozvoj AI funkcí, jež umožní AMR robotům komunikovat napřímo a usnadnit práci operátorům, kteří nebudou muset prioritizovat  jednotlivé mise. Lze také očekávat stírání hranic mezi různými „tradičními“ robotickými aplikacemi a integraci různých zařízení od různých dodavatelů do jednoho řešení. „Když vidíme, jak naši zákazníci využívají naše řešení, vidíme, že možnosti jsou nekonečné – závisí jen na ochotě a vůli vyřešit konkrétním problém,“ dodává Jesper Sonne Thimsen.

 

Související články:

Nasazení robotů zefektivňuje vychystávání v distribučním centru firmy Leder & Schuh K2 se majetkově propojuje se skupinou Sluno, kupuje v ní poloviční podíl

Doporučujeme

Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required