logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...
  • Nájmy logistických realit loni podle zprávy Prologis rekordně rostly, v rámci Evropy nejrychleji...

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

5. prosince 2022
Komerční sdělení 0
352
Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu.

Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke kompletním dodávkám technologií a materiálů pro elektrotechniku od špičkových světových výrobců. K tomu velmi úspěšně přidala robotiku a s tím také inteligentní logistiku. „Náš systém AGILOX znamená revoluci, a to díky rojové inteligenci. Každý robot komunikuje s dalšími roboty přímo a každý tak ví, kde v provozu jsou ti ostatní,“ vysvětluje Nikola Hrbek, vedoucí obchodního oddělení Amtechu.

Inteligentní logistika je trend, který mnoha firmám může výrazně usnadnit fungování a samozřejmě ušetřit peníze. Kdo je ideální příjemce tohoto řešení a jak mu může pomoci právě to vaše?

Technologie IGV (Intelligent Guided Vehicles) jsou určeny zejména firmám, které chtějí automatizovat provoz interní logistiky. Nasazení v nejrůznějších typů výrob ukázalo, že IGV roboti jsou pro tenhle účel opravdu univerzálním řešením. Díky širokému rozsahu nosnosti až do 1500 kilogramů jsou schopní přepravovat palety nejen v logistických skladech, ale také například v provozech výrobců elektroniky, potravinářství a automotive odvětví. Snadné využití inteligentního systému navigace umožňuje našim zákazníkům zvýšit efektivitu procesů ve velmi krátké době.

Agilox prezentujete jako revoluční řešení. V čem se odlišuje od podobných výrobků na trhu?

Výhodou Agilox řešení je velmi rychlé uvedení do provozu díky své hardwarové architektuře. Vyžaduje totiž pouze dobře fungující prostředí WiFi a třífázové připojení 16A pro stacionární nabíjecí zařízení. Všechny modely využívají koncepci všesměrového pohonu. Zařízení může tedy vjíždět příčně do regálových uliček a otáčet se na místě, a manévrovat tak i v těch nejtěsnějších prostorách. Jelikož se zařízení Agilox obejdou bez centrálního řídícího systému a orientují se podle stávajících obrysů s milimetrovou přesností, není třeba časově náročné a nákladné rekonstrukce stávající infrastruktury. Autonomní vyhledávání trasy také umožňuje vozidlům samostatně se vyhýbat překážkám. Pokud není možné se detekované překážce vyhnout kvůli dostupnému prostoru nebo její velikosti, automaticky se vypočítá nová trasa, aby se IGV co nejrychleji dostaly do cíle. Pro zákazníky to znamená maximální volnost v jejich stávajících procesech, protože se nemusí přizpůsobovat IGV, jelikož právě to se přizpůsobí procesům zákazníka. Plně autonomní navigace navíc umožňuje bezpečný pracovní proces, a to i ve smíšených provozech.

Dá se tedy s nadsázkou říct, že jde o „trochu složitější“ robotický vysavač. Co všechno zvládne oproti standardnímu fungování prostorů pro logistiku a jak přesný a šikovný dokáže být?

V oblasti přesnosti polohy Agilox vyniká mezi IGV technologiemi a stabilně splňuje vysoké požadavky, tedy přesnost plus minus dva milimetry, pouze na základě obrysu místnosti.

Jak už jsem zmínil, tak Agilox je založený na koncepci všesměrového pohonu. Čtveřice identických pohonných jednotek, symetricky uspořádaných a chytře ovládaných, umožňuje pohyby ve všech směrech – rotaci i paralelní pojezd. Pokud konvenční zařízení vyžaduje šířku uličky mezi třemi a čtyřmi metry, Agilox si poradí zhruba s polovinou. Díky volnosti pohybu v kombinaci s laserovou senzorovou technologií se IGV Agilox umí pohybovat bez kolizí a bezpečně tak odebírat třeba palety.

Hlavně pro větší firmy je klíčová takzvaná rojová inteligence. Dokáže Agilox dobře plnit roli týmového hráče?

Koordinace vozidel ze strany zákazníka je díky technologii „Agilox-X-Swarm“ velmi jednoduchá. Pro zákazníka to znamená možnost flexibilně rozšířit oblast použití vozidel během několika minut. Proto lze zařízení Agilox také snadno přemístit pro dočasné použití v jiných oblastech nebo pobočkách společnosti. Vzhledem k tomu, že vozidla Agilox mohou komunikovat s ostatními stroji nebo infrastrukturou budovy pomocí takzvaných IO boxů, nemohou IGV poškodit například pojízdné dveře nebo umožňují ovládat výtah a obsluhovat tak i několik pater. Zákazníci tak mohou těžit z maximální flexibility svých procesů.

Firmy často nechtějí vkládat spoustu peněz do technické přípravy. Co je nutné splnit, aby vaše řešení správně fungovalo?

Velkou výhodou Agilox je velmi rychlé uvedení do provozu díky hardwarové architektuře. Navíc případné překážky v nasazení této technologie dokážeme během návštěvy našich technických specialistů odhalit a doporučit řešení. Na rozdíl od jiných systémů nemusíte pro interakci s Agilox instalovat žádné aplikace, stačí běžný webový prohlížeč. Připojujete se přímo k vozidlu prostřednictvím jedinečné hlavní IP adresy a v závislosti na vaší uživatelské roli získáte kontrolu nad systémem.

Služeb inteligentních vozidel Agilox využívají už desítky společností. „Šijete“ jim řešení na míru a jaké bylo doposud to nejnáročnější?

Každý projekt, který řešíme nebo jsme řešili, je specifický, jelikož neexistuje univerzální logistický přístup, který by vyhovoval každému uživateli. Zejména také z důvodu interakce například se zákaznickým skladovým softwarem. Nejnáročnější, nicméně ne neřešitelné je tedy hlavně propojení komunikace s již stávajícími systémy, které zákazník používá, třeba automatické dopravníkové systémy, balící systémy hotových palet a podobně. Ale i toto dokážeme díky I/O modulům, které Agilox nabízí, efektivně řešit.

Víc než kdy dřív se dnes řeší energie. Jak se snažíte posunout vývoj na poli nabíjení vašich strojů?

Energetický systém v Agilox je výjimečný – spoléhá na technologii LiFePO4 s integrovaným konceptem nabíjení. Výhodou je, že se baterie dobře vyrovná s krátkými náboji a vysokými proudy. To znamená, že každou logistickou přestávku, tedy bez úlohy převozu, Agilox automaticky používá k nabíjení, i když je to jen několik sekund. Pro čtyři až pět hodin provozu se Agilox nabije za méně než 15 minut. Přenos energie je kontaktně založen na malé nabíjecí desce při 48VDC / 80A. Na primární straně jsou vyžadováno třífázové napětí 400V s 16A pojistkou.

Můžete prozradit, na jaké novinky se momentálně zaměřujete?

Agilox rozšiřuje svou řadu IGV o nový všesměrový vozík „Agilox ODM“. Zatímco „Agilox ONE“ je vybaven nůžkovým zvedákem do 1000 kilogramů a „Agilox OCF“ volným zvedákem do 1 500 kilogramů jako zařízením pro manipulaci s nákladem, tak ODM je konstruován na principu vozíku. To znamená, že dokáže zvednout vozíky o maximální hmotnosti 300 kilogramů do maximální výšky zdvihu 250 milimetrů a dopravit je na místo určení. Koncept IGV s technologií „Agilox X-Swarm“ tak otevírá nové oblasti použití a průmyslová odvětví. Agilox ODM je ideální pro malé typy nákladu (například KLT boxy), které se využívají hlavně v elektronickém, farmaceutickém, ale také automobilovém průmyslu v samotných provozech nebo u výrobních linek.

www.amtech-robotics.cz/logistika/agilox/

 

Související články:

Jak zvýšit efektivitu online prodeje? Automatizace skladů přináší řadu benefitů Případová studie Kardex: Jak automatizované skladové systémy zvýšily produktivitu a ušetřily až 90 % skladového prostoru? Skladovací systém AutoStore několikanásobně zvýší výkon vašeho skladu

Doporučujeme

Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required