
Still spustí v Hamburku výrobu palivových článků
V technologii palivových článků spatřuje společnost Still i vzhledem k současné energetické krizi velký potenciál. Proto v příštím roce uvede na trh vlastní 24V palivový článek pro své vozíky, který se bude vyrábět v hamburském závodě této firmy.
Na tiskové konferenci uspořádané v Hamburku pro evropské novináře o tom informovali zástupci vedení společnosti. Prezentovali zde ovšem také širší záměry a vize tohoto inovativního dodavatele manipulační techniky.
„Na výzvy naší doby nestačí jedna jediná odpověď. Kromě individuálních řešení manipulační techniky pro náročné úkoly, kterou lze škálovat a variovat, se stále častěji objevují požadavky na chytrá řešení s vozíky pro jednodušší využití, které nejsou tak komplexní. Může jít o vozíky bez kompletních balíčků variant výbavy, vozíky základní úrovně – připravené a rychle dostupné,“ poznamenal ve své řeči Frank Müller, senior viceprezident pro brand management Still. Zásadní je podle něj nepřipouštět v oblasti kvality, bezpečnosti nebo servisu kompromisy.
Firma se soustředí na dvě produktové linie připravené na míru požadavkům zákazníků – Xcellence a Classic. Linie Xcellence přináší pokročilé technologii pro náročné aplikace, vysokou variabilitu a přizpůsobitelnost. Jejím středobodem se stane chystaná nová generace elektrických vysokozdvižných vozíků RXE. Ta postupně ve všech kategoriích nosnosti nahradí stávající řadu RX a podle společnosti Still nastaví nové standardy v oblasti energetické účinnosti a udržitelnosti.
Linie Classic pak nabízí řešení vozíků základní úrovně s nejdůležitějšími funkcemi – standardizované, rychle dostupné a za příznivou cenu. Jejich prostřednictvím chce hamburská společnost podle vlastního vyjádření proniknout do cílových skupin a na trhy, kde dosud hrála jen vedlejší roli.
Kromě poptávky po jednodušších produktech a větší skladové technice zaznamenává Still u svých zákazníků i rostoucí zájem o automatizační řešení s možností rychlé implementace, jež jsou zároveň škálovatelná. Tento trend vyplývá z přetrvávajícího nedostatku kvalifikovaných pracovníků, který na intralogistiku dopadá v mnoha ohledech tvrději než na jiná odvětví. Inteligentní řešení automatizace jsou navržena tak, aby pomohla tyto mezery zacelit. Výzva spočívá v tom, že stávající skladová struktura bývá často umístěna ve stísněných prostorech, a proto se příliš nehodí pro automatizaci. Still se snaží tyto situace řešit pomocí chytrých zařízení pro brownfieldy, jako jsou samoučící se průmyslové vozíky, které si poradí i s nepříznivými podmínkami, a chytrým oddělením horizontální a vertikální přepravy pomocí tzv. želv a AGV, které jsou vhodné pro smíšené provozy.
Současný vývoj v oblasti fosilních paliv přináší další impuls pro přechod k flotilám s čistě elektrickým pohonem. Více elektrických vozíků ale na druhou stranu znamená více nabíjení najednou. Lithium-iontová technologie sice umožňuje průběh více nabíjecích procesů současně (obvykle při změně směny nebo po skončení práce), to s sebou však nese riziko drahých energetických špiček v závodech. V této oblasti chce Still své zákazníky podporovat inteligentním řízením energie – nové chytré nabíječky jsou navrženy tak, aby napomáhaly inteligentnímu řízení nabíjecích procesů a rovnoměrněji rozkládaly zatížení a výkonové špičky. To podle firmy umožňuje výrazně uspořit na nákladech na elektřinu při plné provozuschopnosti manipulační techniky.
V neposlední řadě hodlá společnost zaujmout chytrý přístup ke službám. Při pohledu na potřeby intralogistických zákazníků je zřejmé, že jde o víc než jen o opravy a náhradní díly – prim hraje hospodárnost a udržitelnost celého materiálového toku. A to lze realizovat pouze pomocí skutečně chytrých služeb. Co nejvyšší dostupnost, krátké prostoje či doby údržby, rychle dostupní servisní technici, odborné poradenství při dovybavení – to vše umožňuje chytrá organizace poprodejního servisu.
Být chytrý navíc znamená přemýšlet i nad rámec vlastní značky. Významným zákazníkům by se například mělo v rostoucí míře dostávat informací a podpory nezávisle na značce. Mnozí z nich provozují smíšené flotily vozíků a potřebují komplexní poradenství. Přesně to chce firma svým klíčovým klientům nabídnout. Cílem je ukázat jim pomocí nástrojů pro inteligentní analýzu vozového parku, jak mohou své stroje provozovat s maximální efektivitou: od optimálního využití vozíků po energetický management a optimalizaci flotil.