DHL Supply Chain rozšiřuje flotilu kamionů na LNG pro přepravy mezi ČR a Německem
Svou flotilu ekologických kamionů rozšířil poskytovatel logistických služeb DHL Supply Chain o dalších deset souprav. Celkem 21 tahačů s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG – Liquefied Natural Gas) bude přepravovat díly pro výrobu automobilů z České republiky do Německa. Společnost tímto krokem sníží emise CO2 o 168 tun ročně.
„Během celoročního provozu kamionů na LNG se nám potvrdila správnost našeho rozhodnutí, a to nás motivovalo k dalšímu rozšíření naší ‚zelené‘ flotily,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize a transportu ve společnosti DHL Supply Chain, a dodává: „Výhodou je možnost doplňování jak klasického LNG, tak LBG neboli bioLNG. Díky otevření nových stanic na našich trasách v Německu můžeme využívat tuto ještě ekologičtější variantu. Při spalování LBG se do ovzduší neuvolňují prakticky žádné sloučeniny síry a jen minimum oxidů dusíku a pevných částic.“
Dnes již 21 kamionů na LNG z vozového parku společnosti DHL Supply Chain přepravuje díly pro výrobu automobilů nejen z cross-docku v Nepřevázce do Glauchau v okrese Zwickau, ale také do Wolfsburgu, Hannoveru, Heilbronnu, Kasselu a Neckarsulmu. Každá ze souprav ujede v průměru 132.000 kilometrů ročně. Zásobování rozšířené ekologické flotily alternativním palivem je stále jednodušší. Plnicí stanice na LNG jsou v Německu již každých zhruba 200 kilometrů, v České republice jsou aktuálně k dispozici čtyři stanice LNG – v Lounech, Klecanech, Mladé Boleslavi a Nýřanech u Plzně.
Vozový park společnosti DHL Supply Chain posílily tahače Volvo FH460 TC LNG. „Pro tuto značku a typ jsme se rozhodli po testování všech dostupných low-deckových LNG tahačů na trhu. Při výběru jsme posuzovali především celkovou úsporu emisí, ekonomičnost provozu a dojezdovou vzdálenost pro flexibilnější plánování přeprav. Za tahače budou připojeny návěsy Mega Liner od značky Krone s třímetrovou vnitřní výškou nákladového prostoru, do něhož se díly nakládají v unifikovaných stohovacích paletách a optimalizovaných obalech. Kompletním využitím nákladového prostoru je zajištěna efektivní přeprava automobilových dílů s nasazením menšího počtu kamionů. Tím klesají nejen emise, ale také zatížení silniční infrastruktury,“ vysvětluje Ľubomír Sasarák, manažer tuzemské flotily DHL Supply Chain.
Uvedení deseti nových kamionů na LNG do provozu je součástí programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, který směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050.