logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Firmy posilují monitoring dodavatelského řetězce, potvrzuje průzkum Téměř polovina výrobních...
  • Na cestě k „zelenějším krabicím“ Před logistickým odvětvím stojí úkol, jehož komplexitě,...
  • Dachser kupuje australského poskytovatele leteckých a námořních přeprav Logistický provider...
  • Gebrüder Weiss bilancuje: obrat loni vzrostl o téměř pětinu Mezinárodní logistická společnost...

Nákladní vlaky s minerální vodou jezdí z Kyselky už 10 let, ušetřily jízdu více než 20 tisíc kamionů

23. srpna 2022
Doprava 0
412
Nákladní vlaky s minerální vodou jezdí z Kyselky už 10 let, ušetřily jízdu více než 20 tisíc kamionů

Nákladní vlaky s minerální vodou jezdí z Kyselky už 10 let, ušetřily jízdu více než 20 tisíc kamionů

Z Kyselky vyjel první vlak s nákladem zdejší minerální vody po obnovené železniční vlečce do Vojkovic nad Ohří přesně před deseti lety, v závěru srpna 2012. Od té doby přepravila společnost Mattoni 1873 po kolejích celkem 669 tisíc palet se svými výrobky. Vypravených 762 nákladních vlaků nahradilo přes 20 tisíc jízd plně naložených kamionů.

Využitím železniční přepravy Mattoni 1873 pomáhá životnímu prostředí a ulehčuje silniční a dálniční síti ČR. „Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po železnici. Za deset let, co jezdí nákladní vlaky s našimi nápoji, je bohužel využívání železnice čím dál náročnější jak z hlediska organizace, tak finančně. I přes svůj ekologický přínos není železniční doprava nijak podporována nebo přinejmenším nejsou odstraňovány překážky, které komplikují větší využívání železnice pro přepravu výrobků. My ale vytrváváme, protože chceme, aby byl nápojový průmysl plně udržitelný, již řadu let pro to podnikáme reálné kroky a využívání železniční přepravy je jedním z nich,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

Zásilkovna spouští pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole, vyzkouší i auto na vodík

Osmikilometrovou trať z Vojkovic nad Ohří do Kyselky nechal vybudovat Heinrich Mattoni a do provozu byla uvedena v roce 1895. Veřejná osobní doprava na ní skončila v roce 1935, do roku 1997 pak fungovala jako nákladní vlečka. V roce 2012 Mattoni 1873 (tehdy ještě pod názvem Karlovarské minerální vody, KMV) investovala 10 milionů korun do rekonstrukce celé trati. Při rekonstrukci bylo vyměněno 560 pražců a nahrazeno 820 metrů kolejnic. Každý rok Mattoni 1873 pravidelně investuje několik milionů korun do zlepšování technického stavu vlečky.

Obnovením provozu vlečky začala Mattoni 1873 využívat železnici pro přepravu svých výrobků pro zákazníky na Moravě, konkrétně do distribučního centra v Mostkovicích u Přerova. Vlaky s minerálními vodami Mattoni a Magnesia a pramenitou vodou Aquila jezdí z Kyselky celoročně, v sezoně zhruba dva vlaky týdně.

Nyní je železniční přeprava významnou součástí distribučního řetězce Mattoni 1873. Roční množství výrobků Mattoni 1873 přepravených po železnici rostou vzrostlo z 64 tisíc palet v roce 2013 na 70 až 80 tisíc palet v posledních letech. Mattoni 1873 se tak řadí mezi vůbec největší tuzemské přepravce rychloobrátkového potravinářského zboží po železnici. Za projekt obnovení vlečky a s ním spojeného rozjetí železniční přepravy výrobků získal Roman Dittrich, tehdejší supply chain manager KMV, ocenění Log-In jako Inovátor roku 2012.

Trať navíc neslouží jen převozu lahví s vodou – v posledních letech se po ní mohli svézt i návštěvníci kraje díky prázdninovému provozu osobní dopravy.

Související články:

Zásilkovna spouští pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole, vyzkouší i auto na vodík

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required