
Mailstep expanduje do Itálie, oznámil konkrétní obrysy vstupu na tamní trh
Už za dva měsíce otevře svůj první sklad v Itálii poskytovatel fulfillmentových služeb – česká společnost Mailstep. Cílem je vybudovat do tří let celoevropskou síť distribučních center pod názvem Mailship.
Letos v květnu firma oznámila investici ve výši 110 milionů korun do rozšíření svých skladů v pražských Horních Počernicích a také informovala, že vynaloží 50 milionů korun na vývoj vlastního softwaru. Teď napne své síly k expanzi do dalších evropských zemí. A začíná v Itálii.
„Vstup na italský trh nás bude stát vyšší statisíce eur a počítáme, že v zelených číslech bychom mohli být v následujícím roce a půl,“ říká Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep. Distribuční centrum o rozloze zhruba 5000 metrů čtverečních se bude nacházet nedaleko Milána.
Mailstep chce v Itálii vybudovat lokální tým, při vstupu na trh a v jeho začátcích ho ale povede Radek Musil, manažer pro mezinárodní expanzi a mimo jiné držitel ocenění Forbes 30 pod 30. „Po určité době pak máme v plánu ponechat veškerou exekutivu a statutární řízení trhu místnímu managementu,“ komentuje Libor Hudeček. A dodává, že Radka Musila hodlá po italském trhu vyslat i na další zahraniční trhy. Firma vytipovala několik dalších zemí vhodných pro expanzi, nechce je však zatím konkrétně jmenovat.
„Z Prahy jsme schopni doručení do druhého dne zaručit i do všech sousedních zemí. Naším cílem není mít pobočku v každé zemi, nýbrž strategicky vybírat místa, která nám dovolí udržet tento logistický standard. V aktuální situaci do zahraničí směřují dvě třetiny objednávek,“ doplňuje Libor Hudeček.
Nejenže Itálie se svými téměř 60 miliony obyvatel patří mezi největší evropské trhy, řadí se i mezi největší a nejrychleji rostoucí e-commerce trhy na světě. Mailstep má tak v plánu „na vlastní kůži“ otestovat škálovatelnost svých řešení, informuje společnost.