
GLS zvyšuje podíl vozidel na elektrický pohon ve flotile, na střeše hubu v Jihlavě má fotovoltaickou elektrárnu
Balíkový přepravce GLS do konce roku rozšíří svůj vozový park v ČR o dalších 10 elektrododávek a 10 nákladních elektrokol. Důraz na ochranu životního prostředí GLS klade i při výstavbě a renovaci svých přepravních uzlů, informuje společnost. Střechu nové haly mezinárodního třídicího centra v Jihlavě zaplnilo celkem 666 solárních panelů, které podle GLS vyrobí energii pro celodenní provoz areálu. Ročně tak firma uspoří až 156 tun emisí CO2.
Zásilky v síti GLS CZ doručuje od loňského července celkem 15 bezemisních dodávek, a to již ve dvanácti městech České republiky včetně Prahy, Karlových Varů, Ostravy či Hulína. Jejich flotila se letos rozšíří minimálně o dalších deset vozidel, které významně pomohou snížit uhlíkovou stopu. Přibude rovněž dalších 10 nákladních elektrokol, která jsou již přes rok využívána pro doručování balíků v historickém centru Prahy. Budou jimi obsluhována i centra dalších větších měst. „Doručování balíků pomocí nákladního elektrokola se nám v Praze velmi osvědčilo, kurýr denně doručí přibližně 50 menších a středně velkých balíků. Proto jsme navázali spolupráci s českým výrobcem, který pro nás na míru vyvinul speciál pro zvýšení provozní spolehlivosti a výkonnosti. Z našeho pohledu jde o jednu z cest, jak do budoucna obsluhovat centra větších měst, a kompenzovat tak nejen emise CO2, ale také urychlit kurýrům doručování. Elektrokola nemají problém zaparkovat téměř kdekoliv a dostanou se i do úzkých uliček, kam dodávky zajíždějí obtížněji,“ říká Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.
Na ochranu životního prostředí GLS dbá také při výstavbě nových a rekonstrukcích stávajících dep. Rozšíření mezinárodního třídicího centra v Jihlavě bylo ukončeno na podzim 2021 a celá stavba byla realizována v souladu s ekologickými standardy a řadou dodatečných zelených opatření. Nově je na střeše haly nainstalována 300 kW fotovoltaická elektrárna. „Vyrobená solární energie pokryje celodenní provoz areálu a 200kW bateriové úložiště společně s infrastrukturou pro nabíjení vozidel na elektrický pohon umožňuje i její skladování a využití mimo denní dobu. Na jedné straně budovy vzniká v současnosti zelená fasáda s ptačími budkami, která spolu s retenční nádrží na dešťovou vodu vytvoří ideální prostředí pro mnoho živočichů. Chceme jít příkladem a ukázat, že při industriální výstavbě se dá udělat nemálo i pro životní prostředí,“ komentuje Pavel Včela.