Bonami investuje do expanze, otevře svůj druhý sklad
Prodejci nábytku a bytových doplňků Bonami se v roce 2021 dařilo. Společnost uvádí, že loni vyrostla meziročně o 25 %. Investovala do rozvoje, sortimentu i zaměstnanců a do roku 2022 vstupuje s plánem i nadále rozšiřovat sortiment napříč kategoriemi a dosáhnout většího přesahu do dodavatelského řetězce. Firma také v příštích měsících chystá otevření svého druhého tuzemského skladu.
V loňském roce přijalo Bonami do svých skladů přes 2,7 milionu produktů a na skladové ploše expandovalo o 10.000 m2 na současných 55.000 m2. Pobočky kamenných prodejen, kterých má v současnosti devět, navštívilo téměř 150.000 lidí, přičemž právě kamenné prodejny se i navzdory přetrvávající pandemické situaci těší rostoucímu zájmu – ve městech, kde Bonami prodejny jsou, si téměř 40 % balíčků lidé vyzvednou právě v nich.
„Minulý rok byl ve znamení expanze, a to jak geografické, tak ve smyslu našeho přesahu. Letos máme deváté narozeniny a působíme v devíti zemích, otevřeli jsme další kamenné prodejny a s naší dopravou Bonami Kurýr pokrýváme všechny naše původní trhy, tedy Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko i Rumunsko,“ shrnuje klíčové počiny z minulého roku Pavel Vopařil, CEO Bonami. „Do obchodů, rozšíření skladů a expanze jsme investovali přes 100 milionů korun,“ dodává.
Stejně jako v loňském roce i letos Bonami očekává možné komplikace v dodavatelském řetězci i rostoucí ceny dopravy a materiálů. I z toho důvodu se chce společnost zaměřit na vertikální integraci a mít tak co největší část celého řetězce pod kontrolou, aby mohla zákazníkům dopřát komfort nejen doma, ale i v průběhu celého nákupu zboží.
„Ověřili jsme si, že se v mnoha částech dodavatelského řetězce musíme spolehnout sami na sebe. Z toho plyne, že se chceme ještě více zaměřit na fyzično a mít pod větší kontrolou jak dopravu, tak samotné produkty. A proto rozšíříme náš sortiment o nové kategorie, sami začneme některé produkty navrhovat, ale hlavně si tím ohlídáme pro zákazníka to nejdůležitější, kvalitu,“ pokračuje Pavel Vopařil s tím, že právě díky interním procesům se Bonami daří řídit úroveň zásob i logistické náklady. V případě nejprodávanějších produktů se drží dostupnost na více než 90 % a přes 90 % prodaného zboží jsou produkty skladem.
Bonami využívá primárně sklad v Jenči u Prahy, dále disponuje pomocnými sklady pro nadzásobu produktů a pro sedačky. „Koncem prvního kvartálu tohoto roku cílíme na otevření našeho druhého skladu v Dobrovízi, což je nedaleko toho současného. Tím získáme včetně nově instalovaných pochozích plošin skladovou kapacitu přibližně 68.000 metrů čtverečních,“ sděluje pro Systémy Logistiky Jan Klička, ředitel logistiky Bonami.