logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...
  • Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového...
  • Poskytovatel expresní logistiky Evolution Time Critical vstupuje na středoevropský trh...
  • Element Logic zahájil instalaci automatizovaného skladu pro Euromedia Group Společnost Element...

SLBOOK – Martin Koudelka: „Není nic dražšího než technika, která stojí“

9. listopadu 2021
Logistika pod lupou 0
983
SLBOOK – Martin Koudelka: „Není nic dražšího než technika, která stojí“

SLBOOK – Martin Koudelka: „Není nic dražšího než technika, která stojí“

Martin Koudelka, vedoucí marketingu společnosti Jungheinrich (ČR), odpověděl redakci Systémů Logistiky na několik otázek týkajících se péče o manipulační techniku, konkrétně například servisu, údržby nebo mytí vozíků.

Můžete shrnout hlavní zásady ohledně servisu manipulační techniky, ať už jde o celkovou údržbu, péči o baterie apod.?

Zásadní je dodržovat pokyny výrobce k jednotlivým typům kontrol u konkrétní techniky. Pravidelně servisovaný vozík, u kterého je vše pod dohledem, znamená vyšší jistotu pro uživatele a tím i nižší provozní náklady. Není nic dražšího než technika, která stojí, protože na ní nebyla pravidelně prováděna předepsaná údržba. To samé platí o předprovozní kontrole a o pravidelné péči o baterii. Jedná se o činnosti, které by měl provádět uživatel techniky pravidelně, v podstatě každý den. Může se to zdát jako zbytečná byrokracie, ale těmito postupy dokážete odhalit mnoho závad v samotném zárodku a zamezit tak dalším škodám.

Proto například v systému správy flotil Jungheinrich Fleet Management System nabízíme modul „Předprovozní kontrola“, který spolu s řidičem projde základní kroky denní kontroly, a vozík je mu aktivován až po splnění všech kontrol.

Jaká základní doporučení byste dali pro mytí vozíků? Jak často je provádět a podle jakých pravidel?

Toto není snadné říci obecně, protože každý provoz je z hlediska špinění vozíků velmi odlišný. Vozíky v nové hale, kde se skladují jen zabalené palety se mohou jednou za čas otřít, aby byl pohodlný pro obsluhu. Pokud ale jde třeba o čelní vozík, který jezdí v nějaké prašné výrobě, je nutné ho čistit pravidelně i tlakovou vodou, aby byla zajištěna bezpečnost provozu, výhled a podobně.

Jednotlivé komponenty vozíků včetně elektroniky jsou chráněny proti vodě i prachu, takže nevyžadují speciální péči a ochranu, nicméně i zde platí, že čistota je půl zdraví a určitě není dobré mytí vozíků zanedbávat.

Objevily se v oblasti servisu/údržby manipulační techniky za poslední dobu nějaké významné novinky, např. z hlediska technologií nebo procesů? Jak se rámcově vyvíjejí ceny za údržbu a případné opravy vozíků?

Ceny za údržbu a servis vozíků dlouhodobě kopírují růst nákladů a to především těch personálních. Co se týče trendů, tak mezi ty určitě patří technologie pro sledování parametrů vozíků, jejich vyhodnocování a komunikaci se servisem. Jungheinrich instaluje do svých vozíků, tzv. Telematic Boxy, které jsou schopné vyhodnotit některé parametry výkonu a sdílet je se zákazníkem prostřednictvím Jungheinrich Fleet Management Systemu. Záleží na klientovi, co všechno chce vyhodnocovat. Pak jsme schopni efektivně řídit provoz celé flotily, sledovat výkyvy v parametrech, řešit problémy včas a do jisté míry tak předcházet nákladným opravám.

Do jaké míry jsou dnes již ve firmách (tj. u uživatelů) rozšířené fleet systémy umožňující sledování manipulační techniky na dálku?

Systémy pro sledování flotil, jako je Jungheinrich Fleet Management System, jsou velmi rozšířené především u větších flotil od zhruba 10 vozíků. Jedná se o skvělý nástroj, jak sledovat vytížení vozíků, servisní náklady, spravovat přístupová práva k vozíkům, sledovat nárazy a podobně. Náš systém dokáže pracovat nejen s vozíky Jungheinrich, ale i s další technikou, a to i mimo klasické vozíky. Zákazník tak může v jednom prostředí evidovat vedle vozíků například i čistící stroje a další techniku.

Můžete stručně popsat, jakým způsobem se takto vzdáleně posuzuje stav manipulační techniky? Na základě čeho se případně rozhodne o „fyzickém“ výjezdu technika, aby provedl opravu či servisní zásah na místě?

Řídící jednotka vozíku je schopna vyhodnotit řadu parametrů a ty odesílat vzdálené podpoře. Je to podobné jako u aut. Dnes již striktně neplatí, že by se olej měnil po určitém množství najetých kilometrů, ale servis je požadován při dosažení definovaných hodnot.

Připravil: David Čapek, Systémy Logistiky

Více informací o manipulační technice najdete na portálu SLBOOK.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required