logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...
  • Pro tři čtvrtiny zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost zatím tolik netáhne...
  • Za posledních sedm let vzrostla obliba výdejních míst čtyřnásobně, zjistil průzkum realizovaný...
  • Dovozce i vývozce čekají od října nové celní povinnosti Se začátkem letošního října čeká dovozce...

Na kafe s… Miroslavem Pudilem, generálním ředitelem Kuehne+Nagel pro ČR

5. listopadu 2021
Rozhovory 0
1676
Na kafe s… Miroslavem Pudilem, generálním ředitelem Kuehne+Nagel pro ČR

Na kafe s… Miroslavem Pudilem, generálním ředitelem Kuehne+Nagel pro ČR

Dosažení uhlíkové neutrality je pro stále více firem působících v odvětví logistiky součástí vize budoucnosti. S Miroslavem Pudilem, generálním ředitelem společnosti Kuehne+Nagel pro Českou republiku, jsme hovořili o perspektivách dekarbonizace logistiky a výzvách, jež jsou s ní spojeny.

Je podle vašeho názoru dekarbonizace logistiky možná?

Vzhledem k tomu, že logistika je odpovědná za přibližně 7 % celosvětových emisí CO2 a přispívá tak ke změně klimatu, je obzvláště důležité zabývat se její dekarbonizací. Náš přístup k postupnému snižování emisí z přepravy lze shrnout do tří kroků: prvním z nich je názornost, kdy zákazníci transparentně vidí, kolik emisí přeprava jejich zboží generuje a mají možnost vybrat si udržitelnější variantu přepravy na dané zasilatelské cestě. Druhým krokem je snižování emisí, například použitím udržitelnějšího paliva. A jelikož v současné době není možné redukovat 100 % emisí CO2 vzniklých při přepravě, třetím krokem je kompenzace, kupříkladu prostřednictvím podpory environmentálně prospěšných projektů.

V jakém časovém horizontu jsou uvedené kroky realizovatelné?

Jako průkopníci v tomto odvětví jsme si stanovili dva důležité cíle: zaprvé, od roku 2020 kompenzujeme vlastní přímé emise CO2, které není možno eliminovat. Zadruhé jsme se rozhodli proaktivně snížit na nulu uhlíkovou stopu přepravních služeb poskytovaných našimi dodavateli – leteckými společnostmi, rejdaři a dopravními společnostmi –, a to do konce roku 2030.

Které překážky procesu dekarbonizace brání, např. pokud jde o jednotlivé typy přeprav, včetně letecké a lodní přepravy? A jak je lze do budoucna překonat?

Jak bylo zmíněno výše, jednou z možností je snižování přímých emisí, například díky použití udržitelnějších paliv v letecké přepravě (SAF – Sustainable Aviation Fuel), která jsou jedním z nejefektivnějších způsobů, jak výrazně snížit ekologickou stopu přepravy. Výhodou je i to, že lze kombinovat toto palivo s klasickým kerosinem. Z našeho pohledu tak má SAF potenciál změnit segment logistiky a zcela snížit celkové emise oxidu uhličitého. V současné době lze s technologií HEFA (Hydroprocessed Esters and Fatty Acids) dosáhnout přibližně 75% až 85% snížení emisí.

Dekarbonizace nákladní lodní přepravy může být o něco problematičtější i s ohledem na to, že alternativní paliva mají obecně nižší energetický obsah. Lodě by tak mohly k dosažení stejných vzdáleností potřebovat větší nádrže.

V oblasti silniční dopravy pak neutichají debaty o elektromobilitě, respektive jejích kladech i záporech… Jak je vidíte vy?

Z našeho pohledu se elektromobily vyplatí spíše pro logistiku na kratší vzdálenosti – což využijí společnosti zaměřující se na rozvážkové a doručovací služby ve městech. U užitkových vozů na baterie se také vyšší pořizovací náklady mohou kompenzovat nižšími provozními náklady na palivo. U nákladních automobilů přechod k elektromobilitě zatím vidíme spíše jako hudbu budoucnosti. Vzhledem k nutnosti dobíjet baterie s mnohem vyšším výkonem je vše technologicky náročnější. Navíc baterie pro nákladní vozidla představují samy o sobě kvůli svojí hmotnosti náklad, který snižuje užitnou nosnost vozu.

Diskutovaným tématem je také klimatický balíček Fit for 55. Nakolik jsou podle vás jeho cíle pro odvětví logistiky splnitelné?

Pro rok 2030 si Evropská unie jako cíl stanovila snížit emise skleníkových plynů o 55 % oproti roku 1990. Cílem nové legislativy je také nasměrovat EU k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050. Tento cíl je podle nás realistický, neboť máme ambici dosáhnout uhlíkové neutrality naší společnosti i přepravních služeb poskytovaných našimi dodavateli již do konce roku 2030.

Připravil: David Čapek, Systémy Logistiky

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required