logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Developeři v ČR plánují výstavbu téměř sedmi milionů metrů čtverečních průmyslových ploch Co...
  • Gekkon spustil pilotní projekt řízeného nabíjení vozíků Heli Power System z fotovoltaiky Na...
  • Pro tři čtvrtiny zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost zatím tolik netáhne...
  • Za posledních sedm let vzrostla obliba výdejních míst čtyřnásobně, zjistil průzkum realizovaný...

SLBOOK – Vladislav Záveský: „Zájem o automatizaci stále stoupá“

17. září 2021
Logistika pod lupou 0
1169
SLBOOK – Vladislav Záveský: „Zájem o automatizaci stále stoupá“

SLBOOK – Vladislav Záveský: „Zájem o automatizaci stále stoupá“

Vladislav Záveský, specialista produktové podpory společnosti Linde Material Handling Česká republika, nám odpověděl na několik otázek týkajících se manipualční techniky, konkrétně trendů v segmentu retraků.

Retraky jsou neoddělitelnou součástí skladů. Pro které manipulace jsou vhodné? Kde přinášejí největší efektivitu?

Zakládání do velkých výšek v úzkých uličkách vyžaduje použití vozíků specializované konstrukce s výbornou manévrovatelností a efektivní schopností ukládat palety do vysokých regálových úrovní. Zároveň je i důležitým kritériem co nejmenší šířka pracovní uličky mezi regály pro manipulaci takovýmto specializovaným strojem. Právě pro tyto náročné aplikace jsou určeny vozíky s výsuvným sloupem tzv. retraky. Zákazníci mají možnost výběru z celé plejády modelů retraků. Značka Linde  dodává různé šířky a délky jejich podvozků v závislosti na rozměru palety, mnoho variant sloupů se zdvihem až 13,5 metru, drive-in úpravu pro obsluhu vjezdných regálů, mrazírenskou verzi pro sklady s řízenou teplotou, variantu G pro kombinovanou manipulaci uvnitř a venku a nově i provedení pro práci v potenciálně nebezpečném EX prostředí.

Dodavatelé manipulační techniky retraky neustále inovují, tato manipulační technika je vybavena např. řadou bezpečnostních asistenčních systémů. Které inovace retraků považujete za nejstěžejnější?

Retraky se standardně vyznačují vysokou úrovní ergonomie prostoru obsluhy, což významně snižuje zátěž řidiče a chrání jeho zdraví. Vibrace a otřesy jsou absorbovány vzduchově odpruženou sedačkou s automatickým nastavením výšky sedáku dle hmotnosti řidiče. Celý jeho prostor je od podvozku izolován pomocí pružných prvků. Inovativním prvkem je panoramatická stříška z tvrzeného pancéřového skla, která řidiči zajistí nerušený výhled a zároveň ho chrání před pádem částí nákladu. Volitelně je k dispozici sofistikovaný systém Linde DMC (Dynamic Mast Control), který dokáže eliminovat výchylky sloupu
a ulehčit manipulaci ve velkých výškách. Tento systém zvyšuje produktivitu manipulace s paletami ve výškách nad 8 metrů až o 20 %. Novinkou letošního roku u Linde je nový systém ochrany regálů RPS (Rack Protection Sensor), který je instalován nad podpůrných rameny podvozku v ochranném krytu a sleduje pomocí polarizovaného světelného paprsku prostor před nimi. Pokud identifikují čidla překážku, asistenční systém vozík plynule zpomalí tak, aby nedošlo k poškození regálu, případně uloženého zboží. Systém jsou aktivován při rychlosti nižších než 5 km/hod., což je obvyklá rychlost odpovídající manévrování s paletou před regálem. Výsledkem je výrazná úspora nákladů na opravy poškození regálů a snížení odpisů poškozeného uloženého zboží.

Jak je to s bateriemi retraků? Jak do segmentu retraků proniká lithium-iontové technologie? Jaký očekáváte vývoj v českých skladech v této oblasti?

K dispozici je rozsáhlý sortiment elektrolytických 48 V baterií v úzkém a vysokém provedení, aby co nejméně ovlivňovali délku vozíku retrak. Pro provozy s vysokými požadavky na čistotu jsou využívány i gelové baterie, které však mají určitá provozní omezení. Nově se však začíná stále více prosazovat technologie Li-ion, se svými nespornými provozními výhodami. Většímu rozšíření však zatím brání její vyšší pořizovací cena.

Jak do segmentu retraků proniká automatizace? Jak vnímáte aktuálně poptávku po plně automatizovaných retracích? Jaký v tomto směru očekáváte vývoj?

Linde MH vnímá tento segment jako velmi perspektivní, proto zavedlo počátkem letošního roku 2.generaci automatického retraku Linde R-MATIC, který rázem nechal za sebou všechny ostatní konkurenty, díky svým novým prvkům a vlastnostem. Jeho přední bezpečnostní senzor integrovaný do podvozku umožňuje manévrování v uličkách širokých pouhých 2,95 metru. Kromě toho je to jediný automatizovaný retrak v oboru, který nabízí výšku zdvihu až 11 metrů. Další vlastností je autokalibrace 3D kamery založená na nové generaci softwaru, která zajišťuje ještě přesnější určení polohy nákladu, což umožňuje rychlejší detekci správného objektu pro manipulaci. Tato nová schopnost ušetří 15 až 20 sekund na každou operaci nakládky nebo vykládky. Potencionální zájem zákazníků o automatizaci stále stoupá, zvláště je to patrné s rozvolňováním po pandemii covid-19, kdy skladové firmy znovu oživily své rozvojové projekty. Praktický dopad lze však očekávat až v příštích letech, vzhledem k časově náročné přípravné fázi a také vzhledem k aktuálním problémům dodavatelů s nedostatkem elektronických součástek.

Více informací o manipulační technice najdete na portálu SLBOOK.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu

Yusen Logistics (Czech) se stává logistickým partnerem Mondi Štětí a společně zahajují provoz nového skladu V srpnu 2023 zahájil Yusen Logistics (Czech) s.r.o. spolupráci se společností Mondi Štětí a.s. Partnerství bylo v září stvrzeno předáním symbolického klíče od nové budovy skladu v areálu parku P3 Lovosice. Yusen zde pro společnost Mondi zajištuje komplexní skladovací služby, zahrnující […]

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny

Využijte skladování v Pohořelicích u Brna a sběrné linky z Číny Společnost PST CLC Mitsui-Soko nabízí volné skladové kapacity a zajištění skladování, dopravy a celních služeb. Aktuálně nabízí skladové kapacity a služby v Pohořelicích u Brna. Pro podrobnější informace volejte na číslo +420 720 037 828 nebo pište na e-mail obchod@pst-clc.cz. A další informace: společnost PST CLC Mitsui-Soko […]

Compas automatizace na MSV 2023 v Brně

Společnost Compas automatizace na Mezinárodním strojírenském veletrhu, který se koná 10.–13. 10. 2023 v Brně, představí: DIGITÁLNÍ TOVÁRNU S ROBOTY – ukázka realizace investičních celků a výrobních linek, plně automatizovaných s digitální nadstavbou (MES) Plně digitalizované plánování, řízení a monitoring diskrétních i dávkových výrob REALIZOVANÁ ROBOTICKÁ PRACOVIŠTĚ – ukázky konstrukce strojů, linek a implementace robotů/cobotů Prezentace […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required