logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company jmenovala novou obchodní ředitelku a také ředitele pro výstavbu v ČR...
  • Dagmar Daňková: „V práci za sebou musím vidět výsledky“ S trochou nadsázky by se dalo říct, že...
  • Nájemní smlouvy v GLP Parku Brno Holubice podepsaly Zásilkovna nebo Rohlig Suus Logistics O...
  • UPS koupí skupinu Bomi, chce se stát logistickou jedničkou ve zdravotnictví Společnost UPS...

Kardex: Automatizace v e-commerci a její výzvy

23. června 2021
Komerční sdělení 0
806
Kardex: Automatizace v e-commerci a její výzvy

Kardex: Automatizace v e-commerci a její výzvy

Michal Plch, senior software consultant společnosti Kardex, odpověděl na několik otázek týkajících se implementace automatizace v sektoru e-commerce. Hovořil mimo jiné o době návratnosti automatizovaných řešení, ale také o tom, co vše lze díky automatizaci ve skladech efektivně vyřešit.

Jak se z pohledu automatizace změnil trh e-commerce v ČR?

Z mého pohledu znatelně. Pomohlo tomu koronavirové období. Řada firem zabývajícími se e-commerce byla vystavena hned několika problémům. Ty se týkaly jednak omezených skladovacích prostor, nedostatku pracovní síly a také výkonnostních možností skladu. Myšleno z pohledu schopnosti rychle odbavit došlé zakázky. Automatizace tohle dokáže často efektivně řešit. Bylo to strmé navýšení poptávky z důvodu uzavření obchodů, boj s nedostatkem pracovní síly jejíž počet se měnil doslova ze dne na den a to často způsobovalo zvýšení chybovosti při výdejích.

S jakými problémy se e-commerce firmy potýkají – co především řeší prostřednictvím automatizace?

Otázkou je, co dát na první místo. Firmy sahající po automatizaci nejčastěji zápasí s nedostatkem místa. Většina firem z oblasti e-commerce zaznamenala meziročně znatelný nárůst poptávky, což vedlo k navýšení počtu výdejů, navýšení počtu položek na skladu a automatizace se pro ně postupně stala téměř jediným udržitelným řešením. Dalším aspektem je navyšování rychlosti při vychystávání, což při skladování v klasických regálech vede často k úměrnému navyšování chybovosti, ať už při odběru zboží nebo kompletaci zakázky. Právě automatizace ve spojení se softwarem a systémy pro navádění obsluhy můžou tyto chyby eliminovat.

Jaké jsou typické aplikace, které se řeší automatizací?

Jedná zejména o vychystávání objednávek, ale využití automatizace se velmi osvědčuje také v procesu skladování a správy vráceného zboží. Právě s ohledem na nejčastější aplikace v oblasti e-commerce jsme se v tomto roce rozhodli pořádat sérii webinářů zaměřených jak na aplikace pro e-commerce obecně nebo na technologii Pick-to-Light nebo Color Pickig. Myslíme si totiž, že ještě stále je nutné bořit některé mýty o automatizaci. Automatizace je přitom trend, který bude i do budoucna sílit a firmy, které ji včas zavedou, budou mít konkurenční výhodu.

Kterých chyb se firmy při zavádění automatizace nejčastěji dopouštějí – co podceňují?

Zákazníci by neměli zapomínat na to, že ruku v ruce se zavedením automatizace musí jít také kvalitní softwarové řešení, které celému řešení zajistí přidanou hodnotu. Softwarové řešení je nutné řešit souběžně a velmi detailně s plánováním hardwarového řešení. Firma Kardex se nezaměřuje pouze na prodej automatizovaných zařízení bez přidané hodnoty. Nabízíme dlouholeté znalosti v oboru. Ty by měly vést k tomu, že zákazník neuspoří pouze místo, získá rovněž výrazné zlepšení materiálových toků a procesů – a to vždy s úsporou pracovní síly. Součástí softwarových řešení, které společnost Kardex nabízí, jsou i standardizované moduly zaměřené právě na e-commerce. Používáme tedy osvědčená řešení, která jsou nasazena a ověřena u celé řady firem.

Dá se nějak vyjádřit návratnost investice?

Návratnost investice záleží vždy na konkrétním případě a konkrétní aplikaci, ve všeobecnosti ale začíná někde na osmnácti měsících. Záleží také na tom, jakou aplikaci firma automatizací řeší. Každopádně umíme pomoc návratnost investice vyčíslit.


Kontaktní údaje:
e-mail: info.remstar.cz@kardex.com
tel.: + 420 595 701 111, www.kardex-remstar.cz

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Chomutov na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě Je tichý a pravidelně platí. Dejte nám vědět a všechno zařídíme. Samoobslužné výdejní a podací Parcelboxy uznávaného balíkového dopravce PPL CZ mají potenciál nabídnout výhody řadě různých stran. Kromě poskytování pohodlných služeb běžným zákazníkům, přepravcům balíků, e-shopům a jiným společnostem představují boxy také zajímavou příležitost pro […]

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu Firma U & SLUNO, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové […]

Stow Group rozšiřuje portfolio

Stow Group rozšiřuje portfolio Automatizace, robotizace, efektivizace. Trendy spojené s nástupem Průmyslu 4.0 jsou zcela jasné a vyžadují rychlou reakci. Skupina stow, globální lídr v oboru průmyslového skladování, tak před nedávnem v souladu se svým inovativním přístupem rozhodla o zásadní restrukturalizaci – a založila novou obchodní jednotku stow Robotics. Nový specialisté na automatizaci a robotizaci […]

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required