logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Trammell Crow Company má novou manažerku pro plánování a povolovací procesy Společnost Trammell...
  • Logistiku pro Jizerskou 50 opět zajišťuje DB Schenker Společnost DB Schenker je i tentokrát...
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...

Pandemický rok v balíkové dopravě: Rekordní počty zásilek, komplikace s brexitem i netypické požadavky klientů

14. dubna 2021
Logistika pod lupou 0
1203
Pandemický rok v balíkové dopravě: Rekordní počty zásilek, komplikace s brexitem i netypické požadavky klientů

Pandemický rok v balíkové dopravě: Rekordní počty zásilek, komplikace s brexitem i netypické požadavky klientů 

Od začátku pandemie covid-19 uplynul jeden rok. Ten zásadně ovlivnil a změnil nejen spotřebitelské chování lidí. Výrazná změna je patrná také v balíkové dopravě. Podle společnosti Zaslat.cz narostl počet odeslaných zásilek 1,6krát a počet lidí, kteří začali zásilky nově posílat o 120 %. Zájem o balíkovou dopravu nejen vzrostl, ale změnil se také obsah a cíl zásilek. Seznam balíkových přepravců a řadu zajímavých informací k tématu najdete na našem portálu www.slbook.cz. 

Kvůli pandemii pro přepravce jeden z nejnáročnějších roků 

Minulý rok byl pro přepravce jedním z nejnáročnějších během jejich fungování. „Současná pandemie prověřila kapacity a procesy PPL tím nejdrsnějším způsobem a jsem hrdý na to, že touto etapou procházíme prozatím velmi obstojně. I přes neustále se měnící restrikce vlády se nám podařilo loni zachovat kvalitu služeb téměř na standardní úrovni a v nejtěžších dnech doručovat nejdéle v horizontu plus dva dny navíc. Kromě extrémního vytížení naší sítě však vzešla z dané situace i řada pozitivních věcí. Podařilo se v neuvěřitelně krátkém čase uvést v život řadu projektů, na které by se dostala řada až za dlouhý čas, a také celá situace stmelila pracovníky PPL jako jeden tým,“ říká Milan Loidl, marketingový ředitel společnosti PPL CZ.

Vzrostl zájem i o zásilky do zahraničí

Podle ředitele společnosti Zaslat.cz, Miroslava Michalka vzrostl zájem o zásilky do zahraničí: „Naši zákazníci nejvíce posílali balíky na Slovensko, Německo, do Británie a Francie. Největší procentuální nárůst v počtu poslaných balíků oproti předešlému období, jsme pak zaznamenali u Nizozemska a Británie, kde se poptávka zvedla o téměř jednou tolik (92 %).“

Největší nárůst v počtu zásilek v Česku zaznamenalo Zaslat.cz v oblasti firem, u kterých se poptávka zvedla o 160 %: „Ve firmách v loňském roce došlo k velkému nárůstu zejména kvůli zavřeným prodejnám a nutnosti přeorientovat se na prodej přes internet. Mezi naše klienty patří například i pivovary, které prostřednictvím nás posílaly svým zákazníkům v Česku tolik žádaný nápoj,” doplňuje Michalko.

Běžní zákazníci pak poslali o 155 % více balíčků než v předešlém období. U zásilek do zahraničí byl počet zásilek u běžných zákazníků vyšší o 230 %, u firem pak o 120 %.

„Díky zákaznické péči, na které si zakládáme, známe konkrétní příběhy. U mnohých zákazníků se balíky staly jediným způsobem, jak alespoň pomyslně překonat neprůchozí hranice a protikoronavirová omezení,” komentuje Michalko. Ve spojitosti s pandemií pomáhalo Zaslat.cz například na jaře 2020 zdarma zasílat roušky po Česku, ale zapojilo se i do projektu, prostřednictvím kterého Češi zasílali doma ušité roušky krajanům do Španělska.

Poptávku zvýšily „online Vánoce“ i brexit

V pandemickém roce vzrostl také zájem o celní a expresní služby. Největší boom byl spojený s podzimním extrémním zájmem o balíkovou přepravu, kdy „předvánoční“ sezona začala už v říjnu: „Zatímco v jiných letech by lidé za rodinami cestovali sami, letos se s dopravou vánočních dárků spoléhali na balíkovou přepravu,“ komentuje Michalko.

Vysoké počty zásilek do celních oblastí neklesly ani po Novém roce. Do statistik se totiž významně promítl odchod Spojeného království z EU. Ten sice počet balíků navýšil, ale zároveň cestu zásilek zkomplikoval: „Značnou komplikací na cestě balíčků je celní proces a omezení toho, co je nyní možné do země posílat,” říká Michalko. Někteří dopravci proto doručování balíků do Velké Británie ukončili. Zaslat.cz se podařilo zprostředkovat nové možnosti přepravy. Zákazníkům pomáhají také intuitivní objednávkové systémy, které jim celní proces ulehčí.

Nejvíce zásilek importovaných do ČR ze zahraničí přišlo dle statistik Zaslat.cz ze Slovenska, Británie a Rakouska. Počet zásilek zaslaných ze Slovenska do Česka narostl dokonce až o 160 %, z Británie přišlo o 50 % více zásilek, z Rakouska o 111 %. 

Více poptávána i přeprava atypických zásilek  

Lidé v pandemickém roce také více poptávali přepravu atypických zásilek. Jednalo se zejména o sezónní předměty jako jízdní kola, nábytek, kočárky, lyže. Častěji se ale objevily i bizarnější předměty: „Mezi netypické zásilky bych zařadil například přepravu motocyklů. Řešíme i různé veselé historky, v poslední době například zásilku, kdy zákazník bez jakékoliv výplně poslal akvárium, ve kterém byly volně naházeny kameny. Pravidelně se setkáváme s dotazy na přepravu živých zvířat v balících, od hmyzu a plazů až po kočky. Ty samozřejmě do balíku nepatří,“ dodává pobaveně Michalko. Počet podobných dotazů a poptávky po přepravě atypických zásilek se podle Zaslat.cz zvýšil zejména v souvislosti s uzávěrou okresů.

Zájem o přepravu atypických a nadměrných zásilek do váhy až 3 tuny podle statistik Zaslat vzrostl od loňského března o 30 %.

Více informací o balíkových přepravcích najdete ZDE. 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required