logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V areálu Ostrava Airport Multimodal Parku v Mošnově proběhlo ve čtvrtek 15. května slavnostní...
  • Požadavky a nároky na požární bezpečnost ve skladech, která do značné míry závisí na charakteru...
  • Ve spolupráci s Nippon Express Holdings nabízí nově  společnost cargo-partner přepravní řešení z...
  • Distribuční centrum Kionu v Kahl am Main v zemském okrese Aschaffenburg zvýšilo rychlost a...

Na kafe s… Vlastimilem Němcem, supply chain managerem automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic

9. března 2021
Rozhovory 0
2477
Na kafe s… Vlastimilem Němcem, supply chain managerem automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic

Na kafe s… Vlastimilem Němcem, supply chain managerem automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic

Pro automobilky je důležitým tématem sekvenční vychystávání. Je vždy ovšem zásadní správně nastavit spolupráci mezi odběratelem (např. automobilkou) a dodavatelem dílů. K montážní lince se totiž v rámci sekvenčního vychystávání dostává příslušný díl (například palubní deska pro určitý model vozu s příslušným vybavením) až v čase, kdy se zabudovává do vozu (JIT), a v pořadí, jak se do vozu zabudovává (JIS). To znamená, že na lince mohou být za sebou montovány různé vozy různých výbav. Právě o tomto tématu jsme mluvili s jedním z nejpovolanějších: s Vlastimilem Němcem, supply chain managerem automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.

Co je podle vašich zkušeností základem pro nastavení fungující spolupráce? Jaké požadavky musí dodavatel být schopen splnit? Jaká máte kritéria na dodavatele v rámci tohoto režimu?

Základem fungující spolupráce je dobrá komunikace mezi výrobním závodem a dodavatelem – vzhledem k velmi krátkému času mezi objednávkou, vychystávkou a dodáním. Bavíme se v řádech minut. Hlavním požadavkem je krátká vzdálenost. Naši sekvenční dodavatelé jsou lokalizování přímo v naší průmyslové zóně s dojezdem cca pět minu. Dalším specifikem je přímé systémové napojení mezi závodem a dodavatelem.  Ve chvíli, kdy vůz míjí konkrétní bod na lince, je vyslán signál (objednávka) přímo k dodavateli. Od této chvíle má sekvenční dodavatel limitovaný čas na výrobu, přípravu a dodávku požadovaného dílu do výrobního závodu na požadované místo, kde se díl namontuje na stejný vůz (tvz. fitting point).

Pro co konkrétně sekvenční vychystávání využíváte?

V našem závodě využíváme sekvenční dodávky na kola, sedačka a nárazníky – dodávané díly musí kopírovat přesnou sekvenci aut na lince. Jinými slovy, ke konkrétnímu autu musí být dodán jeden konkrétní díl v požadované specifikaci nebo barvě.

Jaká jsou specifika sekvenčního vychystávání u vás? Co musí dodavatel zajistit? A každá spolupráce bývá vyhodnocována. Nastavujete nějaká KPI kritéria? Která z nich patří mezi hlavní?

Klíčové je, aby dodavatel byl schopen flexibilně reagovat na vzniklé abnormality – např. zjištěná nekvalita dílu, špatná specifikace aj. Takový díl musí být dodavatel schopen vyměnit ještě před dodáním na linku. Z toho vyplývá, že hlavním KPI je výstupní kvalita a přesnost vychystávání dílu v požadované sekvenci. Zároveň jakákoliv abnormalita ve výrobě u dodavatele znamená automatické zastavení výroby závodu – což je dalším sledovaným KPI k vyhodnocení naší spolupráce.

Vidíte v oblasti sekvenčního vychystávání nějaké trendy? A kam tato oblast směřuje, co lze dále očekávat? Jak podle vás vstoupí do tohoto systému sekvenčních vychystávání umělá inteligence? Co nového přinese, co se změní – jaký je v tomto směru váš předpoklad?

Naším primárním cílem do budoucna je tzv. touch-less proces. V praxi to znamená, že by mezi vychystávkou u dodavatele a dodávkou dílu na linku neměl být žádný proces, kde bychom manuálně díl překládali. Vše by mělo být v ideálu automatizované, včetně nakládky a vykládky z kamionu. Jedná se o automatizované dopravníky, implementace AGV atd.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required