logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

Komentář: Malé a střední e-shopy doplatí na nedostatečné kapacity přepravců

5. listopadu 2020
Komentáře 0
2391
Komentář: Malé a střední e-shopy doplatí na nedostatečné kapacity přepravců

Komentář: Malé a střední e-shopy doplatí na nedostatečné kapacity přepravců

Vánoční sezona je pro obchodníky vždy klíčovým obdobím, od kterého se často odvíjí hospodářský úspěch za celý rok. Letos se ovšem obchodníci v důsledku koronavirové situace a návazných epidemiologických opatření dostávají do složité pozice. Jejich prosperita, a často dokonce přežití, se bude odvíjet od toho, zda své zboží dokáží dostat k zákazníkům. Role logistiky tak bude letos ještě zásadnější než kdykoli jindy.

Kombinace koronavirových opatření a Vánoc, které jsou pro logistiku každý rok velmi náročné, zapříčiní, že řada obchodníků nebude schopna své objednávky včas dostat k zákazníkům. To jim může způsobit nezměrné ztráty. O pozdě doručené vánoční dárky mnoho zákazníků již nemá zájem. Pomalé či chybné doručení zboží navíc zákazníci vždy vnímají jako selhání e-shopu. A to bohužel i v případě, kdy jde o pochybení na straně dopravce.

Problém se dotkne hlavně malých a středních e-shopů bez vlastních flotil

Tento problém se dotkne hlavně malých a středních e-shopů bez vlastních flotil. Pro ně se může stát pastí malé množství objednávek, které jim nezajistí prioritu u velkých doručovatelů. Závislost na klasických „balíkovkách” může být pro e-shopy zásadním kamenem úrazu. Právě ty s nejvyšší pravděpodobností nebudou stíhat doručovat a škálovat svou kapacitu. Je takřka jisté, že jejich depa budou přehlcená a jakýkoli přepravní objem nad rámec zasmluvněné garance bude pro e-shopy velmi drahý. Na valnou většinu doručovací kapacity tedy dosáhnou jen ti největší e-commerce hráči s nejsilnější vyjednávací pozicí.

Minimálně ve větších městech ale pro obchodníky existuje alternativa, díky které mohou zmíněným problémům předejít. Pro e-shopy, které nemají vlastní flotilu a zároveň nechtějí být závislé na balíkových službách, jež jim nebudou schopny garantovat včasné doručení, může být řešením logistický partner. Důležité ale je, aby to byl takový partner, který je schopný dovézt zboží ve stejný den, až ke dveřím zákazníka a bez zbytečné zastávky na překladišti.

„Same-day“ logistika jako řešení

Spolehlivá „same-day“ logistika je řešením jak pro malé, tak i pro ty největší e-shopy a nese s sebou řadu výhod. Kromě rychlosti a takřka stoprocentní doručitelnosti zásilek je to především vysoká zákaznická spokojenost, která se same-day logistikou souvisí. Podle studie agentury Perfect Crowd zvolí až 84 % zákazníků takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu.

Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. A jelikož je vánoční nákup často prvním setkáním zákazníka s daným e-shopem, negativní zkušenost může mít na vztah se zákazníkem a jeho ochotu se do daného obchodu vracet opravdu fatální dopad.

Je důležité si uvědomit, že same-day logistika je pro e-shopy řešením i pro případ, že budou koronavirová opatření rozvolněna a provozovny či výdejní místa zůstanou otevřená. S prvním poklesem teplot pod nulu a zhoršením počasí se totiž poptávka po door-to-door doručení vždy zvedá, což je trend, který roste již několikátý rok v řadě. Dá se očekávat, že strach spojený s aktuální epidemiologickou situací tuto tendenci jedině posílí.

Sečteno a podtrženo, schopnost nabídnout kvalitní doručení ze skladu či provozovny přímo na adresu se může stát cestou k úspěchu a k zajištění odbytu pro vlastní zboží, ale také dobrým marketingovým benefitem.

Michal Menšík, CEO, DoDo

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required