Předvánoční rekordní nákupy se promítly také do čísel Zásilkovny, české technologicko-logistické společnosti. V pondělí 16. prosince přepravila 379.000 zásilek, ve srovnání s loňským rokem jde o 88% nárůst. Ke zvládnutí předvánočních nákupů pomáhá firmě hustá síť výdejních míst, kterých má nyní v České republice téměř 2700. Právě výdejní místa jsou podle Zásilkovny několik dní před Štědrým dnem nejlepší cestou, jak mít všechny dárky pod stromečkem včas.
„Nacházíme se na úplném vrcholu letošních předvánočních nákupů. Je zřejmé, že nejen pro Zásilkovnu, ale celý segment e-commerce bude letošní rok opět rekordní a obrat 135 miliard z roku 2018 bude překonán,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.
„V posledních dnech před Štědrým dnem nárůstů význam osobních odběrů zásilek na výdejních místech, které poskytují největší jistotu, že zákazník získá své dárky včas. Podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci naopak posledních pět let klesá zájem o doručování zboží domů,“ doplňuje Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny.
Skupina Packeta, kam spadá také Zásilkovna, měla v loňském roce obrat 790 milionů korun. V meziročním srovnání šlo o 70% nárůst. Počet přepravených zásilek byl 11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionů přepravených zásilek.
Ilustrační foto: Zásilkovna