Čínská pobočka logistické společnosti GEFCO očekává v následujících dvou letech růst až o 40 %. Hlavním předpokladem je předpokládaný skokový nárůst poptávek z oblasti nové generace automobilové logistiky spolu s příležitostmi spojenými s rozvojem novodobé Hedvábné stezky. Pobočka společnosti GEFCO v Číně, která v uplynulých týdnech oslavila desáté výročí, zde aktuálně zaměstnává v 15 městech celkem 1300 lidí.
Růst přeprav po Hedvábné stezce potvrzují i data české pobočky GEFCO, a to jak v importním směru, tak i exportním z Evropské unie na východ. „Nejde jen o toky zboží z a do Číny, kterou si mnozí představí jako jedinou cílovou destinaci. GEFCO Rail Servis se neomezuje pouze na největší obchodní destinaci, ale zajišťuje dopravu do většiny asijských zemí,“ upřesňuje Lucie Svobodová, ředitelka divize Forwarding společnosti GEFCO v České republice. Vlakem se běžně obsluhuje Hongkong, Tchaj-wan, Korea, Vietnam, Thajsko či Indonésie. Pro zajištění logistických toků do oblasti Ruska a Číny využívá GEFCO vždy tu nejvhodnější a nejvýhodnější trasu dle konkrétní cílové destinace. „Možností v cílových destinacích je více, územím Ruska ale vedou dvě páteřní linie. Severní, transsibiřská magistrála a jižní, přes Kazachstán a území Číny,“ uvádí Lucie Svobodová.
GEFCO dokáže nabídnout jak transsibiřskou cestu, tak i trasu vedoucí přes Kazachstán a Čínu. Přepravám do hedvábné stezce stále dominuje import, podle Svobodové ale v poslední době přibývá silných exportních zákazníků, kteří využívají železniční dopravu východním směrem. Velkým benefitem nadnárodní společnosti s pobočkami ve 44 zemích na 5 kontinentech je schopnost zajistit první míli v Číně od zákazníka do prvního železničního terminálu, nebo komplikované celní řízení na hranicích mezi Čínou a Ruskem nebo Kazachstánem.