
První novinová společnost (PNS) podepsala smlouvu o koupi alternativního poštovního operátora Mediaservis. Byl tak dokončen několik měsíců trvající akviziční proces. Obě společnosti již od začátku letošního roku spolupracují na distribuci denního tisku do schránek předplatitelů. Transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže již počátkem léta. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení dopad na hospodářskou soutěž.
Jednatelem společnosti Mediaservis byl jmenován předseda představenstva PNS Petr Novák.
„Je to pro nás logický krok. PNS prostřednictvím spolupráce s Mediaservisem vstoupila na trh s předplaceným tiskem. Akvizice Mediaservisu nám umožní věnovat se s větší intenzitou zlepšení fungování projektu distribuce předplatného deníků. Spolupráce obou společností však přináší i další významné synergie. Jako první se nabízí rozšíření doručování o další předplacené tituly, již od září zajišťuje PNS dopravu adresných zásilek, tedy dopisů doručovaných Mediaservisem, do vybraných předávacích míst v celé ČR,“ vysvětlil předseda představenstva PNS a jednatel Mediaservisu Petr Novák. Připravuje se také stěhování provozů Mediaservisu do společných prostor s PNS a řada dalších opatření.
Denně se v rámci předplatného do schránek doručuje v průměru 200.000 deníků. PNS jako největší tuzemský distributor tisku zajišťuje rozvoz předplacených novin z tiskáren do zhruba 3100 míst, kde si je přebírají doručovatelé Mediaservisu a následně je roznáší do schránek. Situace v oblasti doručování předplatného je současné době stabilizovaná. Doručování novin zajišťuje každý den 3800 doručovatelů a systém funguje bez větších obtíží.
Mediaservis doručuje adresné a neadresné zásilky (např. reklamní letáky). Pro tuto činnost zaměstnává téměř 10.000 doručovatelů. Dosud byl součástí slovenské skupiny Cromwell, která je na Slovensku největším alternativním poštovním operátorem. Cenu transakce se obě strany rozhodly nezveřejňovat.
První novinová společnosti je největším distributorem tisku v ČR. Hlavními akcionáři PNS jsou VLTAVA LABE MEDIA (35 %), CZECH NEWS CENTER (27,02 %), MAFRA (26,27 %) a Bauer Media (11,24 %).
Ilustrační foto: Pixabay.com